bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹
معاون وزیر جهاد کشاورزی؛
معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: بنا به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس تقاضای مرغ ۳۰ تا ۵۰ درصد افت داشته است.

افت ۵۰ درصدی مصرف مرغ/ ایران قطب تامین نهاده‌های دامی می‌شود

گروه کشاورزی بازارنیوز؛ «حسین دماوندی نژاد» معاون وزیر جهاد کشاورزی در افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه دام و طیور در جمع خبرنگاران در پاسخ به چرایی افزایش قیمت مرغ در بازار گفت: این افزایش قیمت تخلف و گرانفروشی است، زیرا قیمت مرغ زنده اکنون ۴۲ هزار تومان است و باید مرغ کیلویی ۶۰ هزار تومان به فروش برسد.


وی در ادامه گفت: میزان جوجه‌ریزی در ماه گذشته ۹۰ میلیون قطعه بوده که پیش‌بینی می‌کنیم نیاز کشور را به طور کامل تامین کند.


دماوندی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا جوجه‌ریزی در کشور کاهش یافته است یا خیر؟ اظهار کرد: با توجه به اینکه تقاضا برای مرغ بنا به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس ۳۰ تا ۵۰ درصد افت داشته، میزان جوجه‌ریزی را هم مطابق با این آمار در نظر گرفتیم.


به گفته این مسئول قرار است پایان شهریور جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شود و درباره پیشنهاد اصلاح قیمت توسط تولیدکنندگان تصمیم‌گیری شود.


وی افزود: دخیره بی نظیری در مرغ داریم که این ذخایر عرضه می‌شود. به تمام استان‌ها نیز ابلاغ کردیم تا با حداکثر ظرفیت مرغ ذخیره شده را روانه بازار کنند.


ایران هاب صادرات نهاده‌های دامی روسیه و اوکراین خواهد شد


وی در بخش دیگری از صحبت هایش افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته قرار است جمهوری اسلامی ایران هاب منطقه در خصوص تامین نهاده از منطقه اوکراین و روسیه شود که موقعیت خوبی برای کارخانجات صنایع خوراک دام و طیور ما است.


معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: با توجه به تغییراتی که در ساختار کشور صورت گرفته است و تبدیل نرخ ارز ترجیحی به نیمایی موقعیتی خواهد بود که تولیدکنندگان ما با همراهی شرکت دانش بنیان بتوانند تولیدات خود را روانه بازار‌های هدف کنند.


وی افزود: این نمایشگاه فرصتی است که بازار‌ها هدف در اوراسیا، اروپا، آفریقا دسترسی پیدا کنیم. به یقین ثروتی که در این بخش بکارگرفته شده توانایی این را خواهد داشت که کشور ما را در زمره کشور‌های صادر کننده خوراک دام و طیور قرار دهد به خصوص با ظرفیت تولید بین ۲۴ تا ۲۷ میلیون تنی که در کشور ایجاد شده است قطعا باید از این ظرفیت استفاد کرد.


دماوندی نژاد در ادامه در پاسخ به اینکه در حال حاضر ترکیه هاب غلات اوکراین روسیه شده است، گفت: با مذاکراتی که انجام شده این شرایط فراهم است که کشور ما هاب باشد. ترکیه در گندم و ما نیز در نهاده‌های دام و طیور فعالیت خواهیم کرد.


وی همچنین از آغاز صادرات دام زنده خبر داد و گفت: شیوه‌نامه تدوین شده و بخشی از دام اکنون در قرنطینه و آماده صادرات است.


معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی همچنین از دامپینگ قیمت توسط ترکیه در بازار کشور‌های دیگر خبر داد و گفت: این اقدام تا حدودی صادرات ما به کشور‌های دیگر را کنترل کرده بود، اما اکنون شرایط مهیا است و مذاکراتی برای صادرات مرغ و تخم مرغ در حال انجام است.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: