bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
برخی منابع اوپک پلاس از ادامه سیاست‌های فعلی این ائتلاف خبر داده‌اند و برخی عقیده دارند تولید این گروه ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز؛ برخی منابع اوپک پلاس از عدم تغییر سهمیه‌های تولید نفت برای ماه اکتبر در اجلاس امروز این ائتلاف خبر داده‌اند و برخی هم پیش‌بینی می‌کنند اوپک پلاس تولید خود را تا حدی پایین بیاورد تا از قیمت نفت حمایت کرده باشد.

سازمان کشورهای تولیدکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس در شرایطی دیدار می‌کنند که تقاضا برای نفت پایین آمده و احتمال تقویت عرضه به‌خاطر بازگشت نفت ایران در صورت امضای قرارداد اتمی برجام وجود دارد.

قیمت نفت خام برنت در ماه ژوئن به 120 دلار در هر بشکه رسیده بود. اما ترس از کند شدن روند رشد اقتصاد و رکود اقتصادی در غرب قیمت نفت را تا 93 دلار در هر بشکه پایین آورده‌است.

انتظار می‌رود با امضای قرارداد اتمی برجام و برداشته شدن تحریم‌های نفتی ایران، عرضه نفت این کشور 1 میلیون بشکه در روز معادل 1 درصد از تقاضای جهانی افزایش یابد.

عربستان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده اوپک در ماه گذشته از احتمال کاهش تولید جهت حمایت از قیمت نفت خبر داد.

در شرایطی که بسیاری از کشورهای عضو اوپک پائین‌تر از سهمیه خود تولید می‌کنند و تحریم‌های غربی علیه صادرات نفت روسیه از ماه دسامبر آغاز می‌شود، نشانه‌هایی از کمبود عرضه در بازار وجود دارد.

روسیه هفته گذشته اعلام کرد عرضه نفت به کشورهایی را که از ایده تعیین سقف قیمت برای صادرات نفت این کشور حمایت کرده‌اند متوقف می‌کند.
روسیه همچنین عرضه گاز به اروپا را کاهش داده که باعث افزایش دوباره قیمت گاز در این قاره می‌شود.

طبق گفته 5 منبع اوپک پلاس، این ائتلاف در اجلاس پنجم سپتامبر به سیاست‌های فعلی خود ادامه خواهد داد.

اما برخی دیگر از منابع از احتمال 100 هزار بشکه در روز کاهش تولید نسبت‌به سطح ماه اوت خبر داده‌اند.

رویترز/

برچسب ها: نفت ، اوپک ، اوپک پلاس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: