bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

آخرین اخبار از ثبت نام و فروش خودروهای داخلی

به گزارشی از سایت خبری برنا، با توجه به ابلاغ ممنوعیت واردات خودرو در سال 97 و عدم ورود خودروهای وارداتی به کشور به همراه افزایش نرخ ارز، موجب افزایش قیمت خودروهای داخلی شد. در شرایطی که انتظار می‌رفت خودروهای تولید داخل کمترین تاثیر را از نرخ ارز و تحریم های بین المللی داشته باشند اما شاهد بودیم که افزایش قیمت در برخی مدل ها حتی از بعضی مدل‌های وارداتی نیز پیشی گرفت.

پس از کاهش شوک اعمال تحریم‌های مجدد، شرکت‌های خودروسازی به مرور اقدام به رفع موانع و تامین قطعات تولیدی کرده و شاهد برگزاری شرایط فروش خودرو به صورت هفتگی از جانب آن‌ها بودیم. هرچند اجرای این شرایط فروش‌ها که به صورت فروش فوری یا پیش فروش در جهت کنترل قیمت های خودرو در بازار انجام شد منجر به کاهش قیمت ها در بازار نشده و با توجه به اختلاف زیاد کارخانه و بازار، تقاضای کاذب را نیز به سمت خرید خودرو از شرکت های ایران خودرو و سایپا سوق داد. همین امر موجب برگزاری طرح های ثبت نام خودروها درچارچوب قرعه کشی شد. در ادامه این خبر به بررسی طرح های فروش همراه مکانیک، ثبت نام ایران خودرو و ثبت نام سایپا می‌پردازیم.

فروش خودروهای صفر و کارکرده از همراه مکانیک به صورت نقد و اقساط

همراه مکانیک، شرایط ایده‌آل خرید انواع خودرو صفر و کارکرده کارشناسی شده را برای متقاضیان، حتی به صورت اقساطی رقم زده است. وام خودرو همراه مکانیک، خودروهایی را شامل می‌شود که از طرف این مجموعه کارشناسی‌ و مراحل خرید آن توسط کارشناسان همراه مکانیک طی شده باشد. تمامی خودروهای موجود در این شرکت توسط کارشناسان، تایید فنی و بدنه شده و دارای ضمانت هستند. برای خرید اقساطی خودرو از همراه مکانیک به آدرس https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/?credit=true مراجعه کنید.

آخرین اخبار از ثبت نام و فروش خودروهای داخلی

ثبت نام و شرایط فروش ایران خودرو؛ ثبت نام بعدی چه زمانی است؟

طبق اخبار منتشر شده از منوچهر منطقی، معاون حمل و نقل وزارت صمت مرحله سوم ثبت نام سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به قیمت کارخانه، در هفته جاری به مدت سه روز آغاز خواهد شد. طبق این خبر در روزهای آینده سومین ثبت نام ایران خودرو در سال جاری آغاز شده و شرکت ایرانخودرو اقدام به فروش یا پیش فروش احتمالی خودروهای: پژو 206 تیپ 2، رانا پلاس TU5پلاس سقف شیشه‌ای با گیربکس 6 سرعته، سورن پلاس جدید، پارس سال با موتور XU7P، پارس tu5 و دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک خواهد کرد.

آخرین اخبار از ثبت نام و فروش خودروهای داخلی

شرایط ثبت نام در طرح های فروش ایران خودرو

ایرانخودرو برای کاهش دسترسی دلالان وسودجویان و تلاش در جهت رساندن خودرو به دست مشتریان واقعی شرایط مختلفی را برای ثبت نام در طرح های فروش وضع کرده است. از جمله این شرایط ثبت نام ایران خودرو:

  • عدم مالکیت پلاک ملی فعال
  • برخورداری از شماره تلفن همراه به نام شخص متقاضی
  • عدم خرید خودرو به نام متقاضی حداقل طی ۴۸ ماه گذشته
  • امکان ارائه اصل و تصویر گواهینامه رانندگی
  • ارائه شماره شبا به نام متقاضی در فرآیند تکمیل نام نویسی
  • الزام به ارائه حساب بانکی معتبر و فعال جهت واریز وجه

دقت داشته باشید این شرایط تنها برای اشخاص عادی بوده و برای طرح فروش مادران در ثبت نام ایران خودرو، شرط داشتن خرید خودرو در 48 ماه گذشته یا پلاک فعال وجود ندارد.

ثبت نام وشرایط فروش سایپا

شرکت سایپا در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرد که خودروهای شاهین و کوییک را از شرایط قرعه کشی خارج نموده و متقاضیان پیش‌خرید این دو خودرو می‌توانند با ورود به سایت سایپا مستقیما اقدام به ثبت نام این دو محصول کنند. برای خرید سایر محصولات این خودروسازی باید منتظر مرحله بعدی قرعه کشی خودرو باشیم. در طرح جدید ثبت نام سایپا انتظار عرضه خودروهای: کوییکs، سایناs، پراید 151 تیپse،کوییکr و شاهین را به صورت فروش فوری و ظرفیت محدود خواهیم داشت.

شرایط ثبت نام در فروش سایپا

شرکت سایپا نیز دارای شرایط ثبت نام همانند ایرانخودرو بوده و متقاضیان خرید خودرو باید دارای شرایط: نداشتن پلاک فعال، عدم خرید خودرو در 4 سال گذشته و گواهینامه رانندگی باشند.

برای شرکت در طرح فروش سایپا علاوه بر شرایط عمومی، مواردی اختصاصی نیز به شرح زیر در نظر گرفته شده است:

  • در طرح‌های پیش فروش سایپا به‌صورت یک ساله و مشارکت در تولید، قیمت اعلام شده قطعی نیست و به‌روز خواهد بود.
  • در طرح‌های پیش فروش سایپا به‌صورت یک ساله و مشارکت در تولید، رنگ خودرو توسط متقاضی پس از صدور دعوتنامه تکمیل وجه بر اساس رنگ‌های موجود قابل انتخاب خواهد بود و رنگ انتخابی حین ثبت نام سایپا، ملاک عمل قرار نمی‌گیرد.
  • در طرح پیش فروش سایپا به‌صورت یک ساله، از تاریخ واریز وجه تا زمان تحویل خودرو، سود مشارکت و انصراف برابر با صفر در نظر گرفته می‌شود.
  • خسارت تاخیر تحویل در طرح پیش فروشیک ساله برابر با ۱۲ درصد سالیانه و در طرح مشارکت در تولید معادل ۱۸ درصد سالیانه، محاسبه می‌شود.

اجرای طرح های ثبت نام خودرو برای کنترل قیمت در بازار

در ابتدای اجرای طرح های فروش خودرو توسط خودروسازان، حجم بالای متقاضیان خرید خودرو و تلاش برای ثبت نام در سایت شرکت های خودروسازی باعث نارضایتی بسیاری از مردم شد. دلیل این موضوع تلاش میلیونی متقاضیان برای ثبت نام خودرو در یک ساعت مشخص بوده که در اکثر مواقع، سایت خودروسازان به دلیل حجم بالای متقاضی ثبت نام خودرو با مشکل مواجه شده و یا در کمتر از 5 دقیقه تمامی شرایط فروش خودروسازان به اتمام می‌رسید.

به همین دلیل با تصمیم وزارت صمت، فروش خودروهای شرکت ایران خودرو و سایپا به صورت ثبت نامی و با انجام قرعه کشی توسط هر خودروساز انجام شد. برای کاهش دسترسی دلالان و انجام سفته بازی و رسیدن خودرو به دست مشتری واقعی، خودروسازان اقدام به وضع شرایط خاصی برای ثبت نام خودرو کردند. این موضوع باعث ایجاد  شرایطی شد که شرکت‌های تولید‌کننده خودرو در بازه‌های زمانی خاص برای فروش یا پیش فروش خودروهای خودشان شرایطی را فراهم می‌کنند تا اشخاصی که تا کنون صاحب هیچ خودرویی نبوده‌اند، بتوانند با قیمت کمتر از بازار آزاد نسبت به خرید خودرو از خود کارخانه و به صورت بی‌واسطه اقدام کنند.

منبع: برنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: