bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
یک نماینده مجلس در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تاکید بر حمایت دولت جدی از شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات صنعتی، گفت: دولت باید قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب مجلس در زمینه تعرفه‌ گذاری هوشمند بر واردات ماشین آلات را اجرایی کند.

ضروت حمایت از تجهیزات صنعتی ایرانی/ تعرفه گذاری بر واردات ماشین‌آلات باید هوشمند باشد

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمدحسین فرهنگی» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون ضرورت حمایت از ماشین آلات صنعتی تولیدات داخل و همچنین  تعرفه گذرای برای واردات این ماشین آلات اظهار داشت: ما باید نیاز کشور در حوزه های عمرانی، مختلف و متنوعی که است به این ماشین آلات را هم تعریف و هم تامین کنیم و در کنار این موضوع ‌باید به سمت رقابتی کردن هم برویم. موضوع تولیدات ماشین آلات از آن جهت مهم است که می تواند توسعه صنعتی کشور را رقم می‌زند.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: باید تولید کنندگان داخلی کاری کنند که تمایل مشتریان به تولیدات آنها بیشتر از واردات دستگاههای دست دوم باشد.

 

وی ادامه داد: موضوع ماشین آلات مورد نیاز پروژه های عمرانی و مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز تولید موضوعاتی است که در کنار بها دادن به تولیدات داخلی اعم از دانش بنیان و غیر دانش بنیان باید در بعد تامین نیاز به آن توجه کرد و نمی شود یکی را فدای دیگر کرد.

 

فرهنگی متذکر شد: همیشه توجه به هر دو بعد وجود داشته است و مقداری هم باید تولید کنندگان ما تلاش کنند که فعالیت هایشان رقابت پذیر باشد. مسئله حمایت از تولید داخل و ایجاد شرایط رقابت پذیری با انجام واردات با تعرفه‌ گذاری هوشمند بر واردات امکان پذیر است.

 

فرهنگی در پایان با اشاره به تصویب قانون حمایت از تولید دانش بنیان در مجلس خاطر نشان کرد: دولت باید قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب مجلس در زمینه تعرفه‌ گذاری هوشمند بر واردات ماشین آلات را اجرایی کند. این قانون در برخی ار ابعاد اجرایی می شود و در برخی ابعاد نیاز به آیین نامه دارد که بعد از تدوین آیین نامه ما این انتظار را از دولت داریم که قانون را اجرایی کند.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: