bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
با وجود تصریح وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ممنوعیت اخذ عوارض آزادراهی از خودرو‌های شخصی و اتوبوس‌ها در سراسر کشور، در برخی آزادراه‌ها کماکان از مردم عوارض اخذ می‌شود.

به گزارش بازارنیوز، وزیر راه و شهرسازی یک هفته قبل، از ابلاغ دستورالعمل ممنوعیت اخذ عوارض آزادراهی در ایام اربعین (۱۵ تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۱) خبر داد. دستوری که در ابلاغیه معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خطاب به کلیه شرکت های احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراههای کشور تاکید و در اجرای دستور وزیر راه و شهرسازی تصریح شد: اخذ عوارض در دوره زمانی ۱۶ تا ۳۱ شهریور صرفا از وسایط نقلیه حمل بار (شامل وانت باری، کامیونت، کامیون ۲، ۳ و ۴ محور، تریلر، تانکر و نفت کش) مجاز است و سایر وسایط نقلیه از پرداخت عوارض معاف می باشند.

اما تماس های مردمی با رسانه ملی حاکی از تداوم اخذ عوارض در برخی آزادراههای کشور است.

یک راننده خودروی شخصی به خبرنگار ما گفت: هنگام عبور از آزادراه اصفهان - کاشان مجبور به پرداخت ۴ هزار تومان در ایستگاه عوارضی بصورت پرداخت با کارت شده است.

یک راننده دیگر خودروی شخصی نیز گفت: با وجود نصب اطلاعیه مبنی بر عدم پرداخت عوارض در نزدیکی عوارضی، هنگام عبور از عوارضی پردیس از من، پول دریافت کردند.

راننده دیگری نیز می گوید: بعد از عبور از آزادراه، پیامکی مبنی بر پرداخت عوارض تا ۱۵ روز آینده از سامانه آنی رو دریافت کرده ام.

مدیرکل بهره برداری آزادراه های کشور در این باره می گوید: اخذ هرگونه عوارض آزادراهی از خودروهای شخصی و عمومی غیر باری در بازه زمانی ۱۶ تا ۳۱ شهریور کماکان ممنوع است.

عباس بیات سرمدی گفت: چنانچه مردم با اخذ عوارض در آزادراه ها مواجه شدند مراتب شکایت خود را می توانند از طریق شماره تماس ۱۵۳۱ اعلام کنند.


/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: