bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
جلسه ستاد اربعین وزارت راه وشهرسازی با تاکید بر تسهیل جابجایی مسافران اربعین باتوجه به ازدحام ورود زائرین به مرز‌ها و ترافیک سنگین وسایل نقلیه در محور‌های مواصلاتی به پایانه‌های مرزی برگزار شد.

به گزارش بازارنیوز، هشتمین جلسه ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور معاونین وزیر و سایر مدیران وزارت راه و شهرسازی، به منظور اتخاذ تصمیمات برای تسهیل جابجایی مسافران اربعین باتوجه به ازدحام ورود زائرین به مرزها و ترافیک سنگین وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی به پایانه‌های مرزی در محل این وزارتخانه برگزار شد.

در ابتدای جلسه، معاونان وزارت‌خانه و مدیران عامل شرکت‌های تابعه گزارشی از عملکرد زیرمجموعه خود برای انتقال مسافران در شیوه‌های مختلف، وضعیت تردد در شبکه راه‌ها و همچنین تردد از مرزها، فرودگاه‌ها و پایانه‌های مسافری جاده‌ای و ریلی ارائه کردند.

در این جلسه تصمیماتی برای تامین ناوگان حمل ‌و نقل مورد نیاز برای بازگشت مسافران به کشور اتخاذ شد. از 7 شهریور تا روز 18 شهریور بیش از دو میلیون زائر به عراق سفر کردند و بیش از 400 هزار زائر نیز تا این تاریخ به کشور بازگشته‌اند.

در این بازه زمانی، بیش از 31 هزار سرویس ناوگان عمومی جاده‌ای شامل اتوبوس، ‌مینی بوس و سواری نسبت به حمل نقل زائران اربعین اقدام کردند که بیشترین اعزام زائران از استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی بوده است.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در انتهای جلسه با اشاره به ضرورت بر افزایش تعداد ناوگان عمومی جاده‌ای برای بازگشت مسافران اربعین حسینی و ایجاد آمادگی کامل ناوگان حمل و نقل کشور، بر بازگشت هرچه سریعتر زائران به کشور به دلیل محدودیت‌های زیر ساختی عراق تاکید کرد و دستورات لازم به منظور رفاه حال زائرین در پایانه‌های مرزی، ایستگاه‌های راه‌آهن و فرودگاه‌های کشور، را صادر کرد.

/ تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: