bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
خرم آباد- معاون وزیر راه و شهرسازی از حل مشکل قرارداد پروژه راه آهن لرستان و ابلاغ آن به قرارگاه خاتم الانبیاء خبر داد و گفت: برای امسال ۷۰۰ میلیارد اعتبار به پروژه اختصاص می‌یابد.

به گزارش بازارنیوز، خیراله خادمی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم آغاز به کار مجدد پروژه راه آهن لرستان با اشاره به اینکه همه دوستان می‌دانند که یکی از مسیر‌های اصلی در ترانزیت کشور، مسیر تهران به خوزستان در مسیر ریلی و جاده‌ای است که باید احیا شود؛ اظهار داشت: این مسیر از نظر حمل و نقلی با صرفه ترین، ارزان‌ترین و بهترین مسیر حمل و نقلی اتصال بین آب‌های جنوب به مرکز کشور است.

وی تصریح کرد: این مسیر در برنامه کاری وزارت راه و شهرسازی است و شروع شده بود، اما به دلایل اعتباری و مسائل دیگر مدتی بود متوقف بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با حضور رئیس جمهور در استان و تاکید در جلسه هیئت دولت، مجدد موظف شدیم عملیات اجرایی راه آهن لرستان را شروع کنیم.

خادمی با بیان اینکه این پروژه دو مشکل اساسی داشت، تصریح کرد: نخست مشکل قراردادی بود که با پیگیری استاندار و نمایندگان و دوستان قرارگاه خاتم الانبیا و همکاری ویژه سازمان برنامه و بودجه این مشکل حل شد.

وی با تاکید بر اینکه استاندار لرستان برای حل مشکل قراردادی این پروژه بیش از ۱۰ بار مراجعه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردند، افزود: ریشه اصلی توقف پروژه هم مشکل قراردادی آن بود که پس از حل مسئله، قرارداد آن دو هفته پیش به ما ابلاغ شد و ما هم به قرارگاه خاتم ابلاغ کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بحث مالی هم تأمین اعتبار پروژه در قالب سایر منابعی که در اختیار وزیر راه بود پیش بینی شد و با تاکید وزیر راه از محل منابع تهاتری که در اختیار است منبع خوبی در کنار بودجه خود پروژه اختصاص یافته است، گفت: مرحله اول این اعتبارات هم ابلاغ شده و امیدواریم مراحل بعدی هم که مصوب است پرداخت شود.

خادمی ادامه داد: تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در مرحله اول مصوب شده، اعتبار سالانه پروژه هم ۲۰۰ میلیارد است و اگر بتوانیم تخصیص آن را بگیریم ۷۰۰ میلیارد برای امسال منابع خواهیم داشت.

وی یادآور شد: برای سایر بخش‌ها هم از کانال‌های مختلف به دستور وزیر راه و با تاکید رئیس جمهور، تأمین مالی پیش بینی شده است و امیدواریم بتوانیم ادامه خوبی برای پروژه داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حداکثر زمانی که سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل مسیر ریلی دورود- خرم آباد داده‌اند، ۴۰ ماه است که باید در این مدت پروژه را تکمیل و تحویل دهیم، تصریح کرد: هدف پروژه هم این نیست که فقط به خرم آباد برسد و حتماً باید به ریل جنوب متصل شود.

خادمی افزود: در اسرع وقت کار‌های مطالعاتی، برآوردی و قراردادی مسیر خرم آباد- پلدختر و پلدختر به اندیمشک را انجام می‌دهیم تا بتوانیم مشکل اتصال گلوگاه ریلی جنوب کشور در محدوده بین دورود و اندیمشک را با احداث این مسیر جدید رفع کنیم و با استفاده از ظرفیت بالای بنادر خوزستان از طریق این ریل به مرکز و غرب کشور ترانزیت داشته باشیم.


/ مهر

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: