bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
وزیر تحول اکولوژیکی ایتالیا طی اظهاراتی اعلام کرد که کمیسیون اروپا پیشنهادی را با هدف اعمال سقف قیمت برای واردات گاز اتحادیه اروپا در ماه جاری میلادی ارائه خواهد کرد.

به گزارش بازارنیوز به نقل از راشاتودی، روبرتو سینگولانی، وزیر تحول اکولوژیکی ایتالیا روز شنبه در مصاحبه با روزنامه لا رپوبلیکا گفت: انتظار می رود کمیسیون اروپا پیشنهادی را با هدف اعمال سقف قیمت تعمیم یافته برای واردات گاز در این ماه ارائه کند.

به گفته این وزیر، طرح محدود کردن قیمت گاز در حاضر ترسیم شده و تاکنون توسط 15 کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان حمایت شده است.

سینگولانی گفت: این پیشنهاد در ماه سپتامبر ارائه خواهد شد. ما در حال حاضر در تلاش هستیم تا رأی اکثریت را برای حمایت از آن به دست آوریم.

چندین ماه است که قیمت گاز در سراسر اتحادیه اروپا به دلیل تحریم های اعمال شده علیه روسیه در پی جنگ اوکراین و همچنین کاهش عرضه از سوی مسکو، به سرعت در حال افزایش بوده است.

رهبران اتحادیه اروپا قبلاً برنامه هایی را برای کاهش مصرف گاز به میزان 15 درصد از اول اوت تا پایان مارس 2023 اعلام کرده بودند. کشورهای عضو در رابطه با اقدامات خاص اتخاذ شده برای دستیابی به این کاهش حق انتخاب دارند.

سیاستگذاران اروپایی همچنین در حال توسعه طرحی برای مقابله با بحران انرژی در آستانه فصل زمستان پیش رو هستند.

اوایل هفته جاری میلادی، پولیتیکو گزارش داد که گام‌های پیشنهادی کمیسیون اروپا شامل محدودیت‌های قیمتی برای واردات گاز روسیه، کاهش مصرف انرژی، حمایت از شرکت‌های خدماتی و اعمال مالیات برای شرکت‌های سوخت فسیلی است که سودهای زیادی را ثبت می‌کنند. طبق گزارش ها، این بسته در 14 سپتامبر تصویب خواهد شد.

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، حداقل 10 کشور اتحادیه اروپا بر اعمال سقف قیمتی برای واردات از همه تامین کنندگان، نه فقط روسیه، فشار می آورند.

بنا بر گزارش ها، ایتالیا، لهستان و یونان با طرح محدود کردن قیمت گاز فقط روسیه که توسط اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا پیشنهاد شده است، مخالفت کرده‌اند. در عین حال مجارستان، اتریش و هلند از اعمال این سقف قیمت حمایت نمی کنند.


/ تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: