bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
بر اساس ابلاغیه سازمان بورس در خصوص اصلاح ماده ۵۸ اساسنامه هلدینگ‌ها، حداکثر ۲۰ درصد سود حاصل از فروش سهام پرتفوی آن‌ها قابلیت توزیع دارد و بقیه باید به حساب اندوخته منتقل و افزایش سرمایه دهند.

به گزارش بازارنیوز، مدیریت نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس، موضوع اصلاح ماده ۵۸ اساسنامه هلدینگ‌ها را ابلاغ و اعلام کرد: به استناد بند ۸ صورتجلسه ۵ آبان سال ۱۴۰۰ هیات مدیره سازمان بورس و با عنایت به موافقت ریاست سازمان در هامش نامه ۱۲ مرداد این مدیریت، ماده ۵۸ اساسنامه هلدینگ‌ها (سهامی عام و خاص) به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۵۸: سود حاصل از فروش سهام موجود در سبد سهام شرکت در هر سال تا میزانی که منجر به زیان انباشته نشود به حساب اندوخته سرمایه‌ای منتقل و پس از رسیدن به نصف سرمایه ثبت شده شرکت و اخذ مجوز از سازمان بورس بنا به پیشنهاد هیات مدیره و با تصمیم مجمع فوق العاده قابل تبدیل به سرمایه است.

اندوخته سرمایه‌ای تا زمان ادامه فعالیت شرکت غیر قابل تقسیم بوده و صرفاً برای حفظ روند سوددهی شرکت با پیشنهاد هیت مدیره و تصویب مجمع عمومی عادی هر سال می‌توان حداکثر تا ۲۰ درصد از مبلغی که در همان سال به حساب اندوخته سرمایه منظور می‌شود، بین صاحبان سهام تقسیم کرد.

تبصره یک: کسری مبلغ منظور شده حساب اندوخته سرمایه‌ای به دلیل جلوگیری از انعکاس زیان انباشته باید از محل اولین سود انباشته در سنوات آتی تخصیص یابد.

تبصره ۲: در صورت وجود زیان انباشته، اندوخته سرمایه‌ای به میزان اقل اندوخته سرمایه‌ای پس از کسر زیان انباشته شرکت اصلی و اندوخته سرمایه‌ای پس از کسر زیان انباشته گروه، قابل تبدیل به سرمایه است.

کلیه شرکت‌های مادر/ هلدینگ (سهامی عام و خاص) موظف هستند با رعایت تشریفات مقرر در اساسنامه نسبت به اصلاح فوق حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ ابلاغ اقدام کنند.


/ تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: