bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
یک نماینده مجلس در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر شفاف سازی تعاملات مالی دستگاه های دولتی، خواستار ایجاد شفافیت در سازمان های زیر مجموعه وزارت نفت شد.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز _سعید ترکاشوند:«مجید ناصری نژاد» عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با بازارنیوز پیرامون اهمیت شفاف سازی رابطه مالی نهادهای دولتی به ویژه وزارت نفت اظهار کرد: در اهمیت و ضرورت شفاف سازی روابطه مالی همه دستگاهها و نهادها دولتی هیچ شک و یا بحثی نیست چرا که این حق مردم است در جریان حقیقت موضوع باشند.

ضرورت اصلاح تعاملات مالی دستگاه های دولتی/ وزارت نفت شفاف سازی کند


این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نبود شفافیت در روابط مالی شرکت ملی نفت را نمونه‌ای بارز از در عدم شفافیت مالی دستگاه های دولتی بیان کرد و گفت: از زمان مجلس هفتم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزارت نفت برای ایجاد شفافیت مالی در این شرکت فشارهایی را اعمال کردند اما علی رغم تمامی تلاش های صورت گرفته در دولت های مختلف، این موضوع همچنان به به نتیجه مطلوب نرسیده است.


وی در مورد تبعات منفی ادامه این عدم شفافیت تصریح کرد: تداوم چنین معظلی باعث از بین رفتن اعتماد مردم می شود. وقتی دولت اقدام به شفاف سازی کند، تمامی جزئیات روابط مالی سازمان های دولتی اعم ، پرداخت ها، دریافت ها و هزینه ها مشخص می شود. اگر این شفاف سازی نباشد اعتماد عمومی سلب می شود و سلب اعتماد عمومی بدترین ضربه به سیستم است.

ناصری نژاد تصریح کرد: عدم شفافیت محل هزینه، پرداخت و یا حتی دریافت منابع مالی دولتی، زمینه بروز فساد و رانت را برای برخی مسئولان دولتی محیا می‌سازد. در حال حاضر در خصوص بعضی از سازمان های دولتی رسیدگی و نظارت خوبی انجام نمی‌شود ام در عین حال توجه به بعضی نهادها مغفول مانده و همین مسئله مشکلات را نیز پدید آورده است.


عضو کمیسیون انرژی مجلس، با تاکید بر اهمیت اصلاح هزینه‌کرد و همچنین اولویت‌بندی منابع مالی دولتی به منظور سرمایه‌گذاری‌ در پروژه های کلان حوزه انرژی، گفت : شفاف سازی هزینه ها موثر ترین راه برای در اولویت بندی هزینه ها خواهد بود. در حال حاضر درآمدهای نفتی اساسی ترین درآمد در کشور است لذا با توجه به اهمیت این منبع مالی باید مشخص شود کجا و یا صرف چه کاری هزینه می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد : توسعه تاسیسات نفتی کشور ، به روز رسانی ماشین آلات، نوسازی تاسیسات و همچنین گسترش میادین نفتی ایران در گرو بهینه‌سازی سرمایه‌گذاری‌ها بوده است که همه با اصلاح روابط مالی شرکت ملی نفت این اهداف به وقوع خواهد پیوست.


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: