bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
عضو کمیسیون عمران در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت پلتفرم‌های اینترنتی باربری بستری برای اشتغالزایی است و دولت باید این شرکت‌ها را حمایت و تشویق کند.

ضرورت توسعه سیستم حمل و نقل آنلاین /دولت باید از شرکت‌های باربری آنلاین حمایت کند

گروه راه و مسکن بازارنیوز - سعید ترکاشوند؛ «اسماعیل حسین‌زهی» عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون وضعیت سیستم حمل و نقل کشور و راهکار های لازم برای بهبود و توسعه آن اظهار کرد: چارچوب فعلی سیستم باربری کشور سنتی و دارای مشکلات زیادی بوده و متاسفانه این مسئله تا کنون چالش‌های متعددی را در موارد مختلفی همچون حق کمیسیون‌ها، سوخت، مالیات و زمان ارسال و تحویل کالا به وفور نشان داده است. در حال حاضر در سیستم حمل و نقل کشور این امکان وجود ندارد که از طریق آن بتوان فهمید یک محموله چندساعته و در چه مدتی به مقصد می‌رسد.


عضو کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد: ایجاد سیستم حمل‌ونقل آنلاین در کشور این ظرفیت را دارد که به طور همزمان متقاضیان و ارائه کنندگان خدمات حوزه حمل و نقل، بر تمام مولفه‌های مورد مناقشه فوق به صورت برخط نظارت داشته باشند. تحقق چنین موضوعی مانع از از هدررفت وقت و همچنین ایجاد اطمینان برای صاحب بار می‌شود.


وی توجه و اهتمام وزارت راه و شهرسازی را به حمایت از سیستم باربری آنلاین را یک امر ضروری دانست و گفت: در جلسات متعدد اعضای کمیسیون عمران با مسئولان وزارت راه بر این موضوع تاکید ویژه‌ای شده بود که وزارت راه هرچه سریع‌تر به این کار اقدام کند.


حسین‌زهی با تاکید بر ضرورت حضور بخش خصوصی در سیستم باربری آنلاین افزود: بخش خصوصی باید در این حوزه وارد شود و از طریق شرکت‌ها برای این منظور اقدام کند، زیرا ناوگان تحت کنترل این بخش به‌نحو بهتری کار را انجام می‌دهد.


نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی ایجاد شرایط سخت در مسیر پلتفرم‌های اینترنتی باربری‌ را نامعقول عنوان کرد و ادامه داد: دولت باید از شرکت‌هایی که در این زمینه ثبت شده‌اند، حمایت کند.


وی در پایان فعالیت پلتفرم‌های اینترنتی باربری‌ را بستری برای اشتغالزایی دانست و گفت که دولت باید این شرکت‌ها را تشویق کند و هیات دولت با توجه به مزایای این سیستم مصوبه داشته باشد. مصوبات هیئت وزیران بالاتر از بخشنامه‌ وزارتخانه است و دستگاه‌ها باید از قانون و‌ مصوبات دولت در این زمینه تمکین کنند.


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: