bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
کارشناس اقتصادی گفت: زاهدی وفا وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تحصیلات دانشگاهی در اقتصاد و سابقه مدیریتی، شخصیت علمی و اجرایی مناسب برای مدیریت این وزارتخانه است.

محمد نعمتی درباره معرفی محمدهادی زاهدی وفا به مجلس شورای اسلامی به‌عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: این وزارتخانه یک نهاد بسیار مهم است که هر کدام از مسائل کارگری، اشتغال، رفاه و تعاون را در برمی گیرد.

عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) افزود: این وزارتخانه با یک خانواده خیلی بزرگ به وسعت جمعیت کشور مواجه است از این رو شخصی که سکاندار این وزارتخانه است باید دارای ویژگی‌های جامع علمی و کلان به مسائل اقتصادی باشد.

وی ادامه داد:زاهدی وفا با ادبیات توسعه اقتصادی یک نگاه کلان و توسعه‌ای عمیق به مسائل اقتصادی بخصوص با رویکرد تلفیقی و اسلامی دارد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به تحصیلات زاهدی وفا گفت: وی از معدود فارغ التحصیلان بورسیه شده، فرد دنیادیده و آشنا به نظریه‌های علمی است همچنین پختگی به مسائل و ریشه مشکلات اقتصادی دارد و در این زمینه تالیفات و حتی کار‌های تحقیقی داشته اند. کمتر مسوول کشوری داریم که تحصیلات علمی و سمت‌های مدیریتی مرتبط با تحصیلات داشته باشد.

وی با بیان اینکه وزارت کار دارای شرکت‌های اقتصادی و هلدینگ‌هاست گفت: شرکت‌های مختلف از داروسازی تا صنعت نفت کشور از زیرمجموعه‌های این وزارتخانه است. این شرکت‌ها در گذشته به حیات خلوت بریز و بپاش و حقوق‌های نجومی و مدیریت قبیلگی تبدیل شده بودند.

عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) افزود: دست پاکی و نفوذناپذیری زاهدی وفا تهدید کننده این گونه حیاط خلوت هاست. وی حاضر نیست حتی یک ریال از بیت المال جابه جا شود و در این زمینه با کسی تعارف ندارد.

وی ابراز داشت: زاهدی وفا جریان شناس و با روحیه دست پاکی و انقلابی گری می‌تواند زمینه این نوع فساد‌ها را بخشکاند در جا‌هایی که مدیر بوده اند با جریان‌های ناسالم، مقابله کرده و همیشه از افرادی که دارای آلودگی سیاسی و اقتصادی بوده اند برحذر بوده است.

نعمتی تاکید کرد: این وزارتخانه به این مولفه‌ها نیاز دارد که در شخصیت زاهدی وفا می‌توان آن را مشاهده کرد و وی بهترین گزینه برای این انتصاب است.

وی با اشاره به اینکه شایعه‌ها در خصوص دو تابعیتی بودن فرزندان زاهدی وفا حربه عده‌ای است گفت: افرادی که منافعشان در خطر است این مباحث را مطرح می‌کنند با اینکه زاهدی وفا در کانادا تحصیلاتشان را سپری کردند و فرصت داشتند تا دو فرزند دخترش را به تابعیت آن کشور دربیاورد، ولی هرگز چنین کاری نکردند.



/ ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: