bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دور در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دور ضمن اشاره به کاهش ۵۰ درصدی تقاضای کفش در بازار گفت: متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان کفش به دلیل برخی مسائل از جمله افزایش هزینه تولید یا به طور کامل تعطیل شده‌اند یا با ۵۰ درصد ظرفیت خود در حال تولید محصول هستند.

کاهش ۵۰ درصدی تقاضای کفش در بازار/ ۳۰ درصد تولیدی‌هاتعطیل شده است

گروه صنعت معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«رسول شجری» رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دور در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت بازار کفش در آستانه شروع سال تحصیلی اظهار کرد: متاسفانه تقاضا برای خرید این کالا در آستانه شروع سال تحصیلی جدید به مانند سال‌های گذشته رونقی نداشته و ما شاهد بازاری ضعیف و کم تقاضایی هستیم. خوشبختانه تولید مازاد کفش نیز باعث تعادل قیمت آن در بازار شده است.


رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دور درباره میزان افزایش قیمت کفش توضیح داد: در حال حاضر به دلیل تغییرات اعمال شده در قیمت مواد اولیه، حامل‌های انرژی، کرایه حمل و نقل و در نهایت افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱، قیمت انواع کفش افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی را داشته است.


وی با بیان این که میزان تقاضای کفش در سال جاری نسبت به ادوار گذشته کاهشی بیش از ۵۰ درصد را تجربه کرده است، گفت: متاسفانه به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، بسیاری از اقشارکم توان کشور دیگر به مانند سال‌های گذشته توان خرید کفش نو را ندارند و اکنون هم بیشتر فروش این بازار متعلق به کتونی و یا کفش‌های اسپرتی است که در ایام بازگشایی مدارس تقاضای بیشتری را جذب می‌کند.


شجری همچنین درباره تعطیلی واحد‌های تولید کفش نیز عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان کفش به دلیل برخی مسائل از جمله افزایش هزینه تولید یا به طور کامل تعطیل شده‌اند یا با ۵۰ درصد ظرفیت خود در حال تولید محصول هستند. در حال حاضر نزدیک به ۳۰ درصد واحد‌های تولیدی کفش در تعطیلی کامل به سر برده و مابقی واحد‌های تولیدی به طور نیمه فعال مشغول به تولید هستند.


رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دور همچنین درمورد واردات قانونی و یا حتی قاچاق کفش به داخل کشور نیز تصریح کرد: متاسفانه در طول سال‌های اخیر مناطق آزاد تبدیل به محلی برای واردات غیر قانونی کالا‌های مصرفی گوناگونی همچون کفش شده است، مسئله‌ای که باعث کاهش تولید و فروش تولیدکنندگان شده است.


وی در پایان در پاسخ به این سوال که عمده کفش‌های قاچاق متعلق به کدام یک از کشور‌هاست، گفت: بیشتر کفش‌های قاچاق چین هستند، اما واردات قاچاق این کالا تنها به محصولات این کشور محدود نبوده و از دیگر کشور‌ها نیز به صورت غیر قانونی وارد کشور می‌شوند.


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: