bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از آغاز کار برداشت محصول چغندرقند در سطح اراضی زراعی این استان خبر داد.

به گزارش بازارنیوز، علی رایگانه روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیش بینی می‌شود امسال از حدود هشت هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زراعی زیر کشت چغندر در استان همدان، بیش از ۴۵۰ هزار تن محصول برداشت و تحویل کارخانه های قند شود.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین سطح زیر کشت چغندر استان همدان مربوط به شهرستان های نهاوند، اسدآباد، تویسرکان و فامنین است.

وی گفت: محصول چغندر قند استان همدان به کارخانه‌های فعال در استان و همچنین لرستان، قزوین، و اصفهان ارسال می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: به منظور تسهیل در تحویل و جلوگیری از فساد محصول، برداشت محصول چغندرقند با هماهنگی و بر اساس برنامه اعلامی جهاد کشاورزی و بخش کشاورزی کارخانه ها انجام می شود.

بایگانه با اشاره به اینکه کار برداشت چغندرقند از اواخر شهریور آغاز و تا پایان دی ماه ادامه دارد، گفت: استان همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است که با داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور حدود ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اضافه کرد: بخش کشاورزی ۲۹ درصد اشتغال و ۲۵ درصد ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی استان همدان را به خود اختصاص داده است.

بایگانی افزود: همچنین بخش کشاورزی استان همدان ۵.۴ درصد از تولیدات و ۴.۳ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را داراست.

استان همدان دارای ۱۱۷ هزار بهره بردار بخش کشاورزی است که ۶۹۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیرکشت محصولات زراعی و باغی قرار دارد. ۲۹۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آیش است و سالانه نزدیک به ۹.۴ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.


/ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: