bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
معاون عمرانی استاندار کردستان با اشاره امضای تفاهم نامه همکاری ساخت ۵۵۰ هزار واحد نیروگاه خورشیدی در کشور با هدف توانمندسازی درآمد روستاییان گفت: بر اساس مفاد این تفاهم نامه سهم کردستان از این تعداد، اجرای چهار هزار واحد نیروگاه خورشیدی کم مقیاس خانگی در بازه زمانی پنج ساله است.

کیومرث حبیبی با اشاره به مزیت های اجرای این طرح در کاهش سوخت فسیلی و آلایندگی های زیست محیطی تصریح کرد که قیمت فروش برق در این طرح، ۲۲۰۰ تومان برای هر کیلووات ساعت در نظر گرفته شده که از محل فروش برق، به توانمندسازی خانوارهای کم درآمد فعال در این طرح کمک خواهد شد.

وی افزود: این تفاهم نامه با هدف ایجاد اشتغال، کمک به معیشت، رفع فقر، توانمندسازی اقتصادی گروه ها و اقشار کم درآمد ساکن در مناطق روستایی و حاشیه شهرها با اولویت مددجویان تحت حمایت نهادهای حمایتی و سایر افراد کم برخوردار با رویکرد علمی افزایش تولید انرژی برق از منابع تجدیدپذیر و کمک به افزایش تولید ناخالص ملی شکل گرفته است.

معاون عمرانی استاندار کردستان استحکام و مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی و مناطق کم برخودار شهرهای کردستان را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح به دلیل افزایش بار ۲.۵ تنی برشمرد و گفت: باید در فرایند اجرای این طرح، رعایت الزام های فنی در استحکام سازی واحدهای مسکونی ترسیم شود.

حبیبی استدلال کرد: تفاهم نامه پنج جانبه احداث ۵۵۰ هزار واحد نیروگاه خورشیدی (فتوولتائیک ۵ کیلوواتی) با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم، وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و بسیج سازندگی کشور با هدف توانمندسازی اقتصادی و کمک به معیشت روستاییان با اولویت افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، افزایش میزان بهره وری کشور از انرژی پاک و تجدیدپذیر در بازه زمانی ۵ سال امضا و مبادله شده است.

وی از پرداخت تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی بلندمدت با تنفس چهارماهه برای اجرای این طرح نیز توضیح داد و گفت که بازپرداخت تسهیلات از محل درآمد ناشی از واحدنیروگاه خورشیدی کم مقیاس خانگی پرداخت می شود.



/ ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: