bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ضمن انتقاد از سوء نظارت دستگاه‌ها در فروش آزادانه کالای قاچاق در فضای مجازی، گفت: در حال حاضر تمامی کانال‌های تلگرامی، برنامه و سایت‌های فروشگاهی معتبر کشور از یک نوع لوازم خانگی ۵۰ مدل دارد که تمامی آن‌ها قاچاق هستند.

قاچاق حقیقی در بازار مجازی/ واردات هدفمند، قاچاق کالا را کنترل می‌کند

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز – سعید ترکاشوند؛ «محمد حسین اسلامیان» نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون عملکرد دستگاه‌های نظارتی مرتبط با مبارزه با کالای قاچاق اظهار داشت: در حال حاضر اقدامات این قبیل نهاد‌ها در سطح عرضه، به شکل قابل قبولی انجام می‌شود اما تمرکز بر این موضوع فقط به منزله پاک کردن صورت مسئله است، زیرا تداوم رویکردی منجر به حذف کالای قاچاق نمی‌شود.


نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی واردات هدفمند برخی کالا‌ها را  گامی مهم در جهت مبارزه با ورود کالای قاچاق توصیف کرد و گفت: وضعیت فعلی بازار برخی کالا‌ها از جمله لوازم خانگی، به گونه‌ای  است که به دلیل تنوع سلیقه مشتری و یا حتی کیفیت بهتر برخی محصولات خارجی، تقاضا برای بعضی کالا‌های خارجی که تولیدکننده توان تولید مشابه و یا رقابت با آن را ندارد، به وجود می‌آید لذا در چنین شرایطی، به دلیل ممنوعیت واردات، نیاز مشتریان از طریق کالای قاچاق تامین می‌شود.


وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که تقاضا برای یک کالای خاص در بازار وجود داشته باشد و در مقابل نیاز بازار از طریق واردات رسمی پاسخ داده نشود، شکاف به وجود آمده به راحتی از طریق  کالای قاچاق پر می‌شود. شاید در یک برهه زمانی، با برخورد‌های گسترده بتوان حضور کالای قاچاق در بازار را کم کرد، اما در اصل، بعد از مدتی کوتاه، بازار مجددا پذیرای محصولات قاچاق می‌شود.


اسلامیان افزایش نظارت و کنترل‌های دستگاه‌های نظارتی بر ورودی‌های رسمی و غیر رسمی کشور را به عنوان مهمترین راه موفقیت مبارزه با کالای قاچاق عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان حمایت و همچنین بازرسان اتحادیه لوازم خانگی دائما در حال نظارت و مقابله با فروش کالای قاچاق در سطح عرضه هستند، اما این تلاش‌ها بی فایده است چرا که تنها راه حل این موضوع، مقابله در ابتدای مسیر انتقال کالای قاچاق یعنی در مرز‌ها است.


نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در ادامه با انتقاد از سوء نظارت دستگاه‌های نظارتی کشور بر فروش کالا‌های قاچاق در فضای مجازی، برنامه وسایت‌های فروشگاهی، اظهار کرد: بیشترین فروش لوازم خانگی قاچاق، در بستر سایت و برنامه‌های فروشگاهی انجام می‌شود، اما به رغم وجود چنین معظلی متاسفانه هیچ نظارت و کنترلی از سوی دستگاه‌های نظارتی اعمال نمی‌شود.


وی در پایان تاکید کرد: من نمی‌توان به صورت واضح نام شرکت و یا سایت خاصی را به زبان بیاورم، اما در حال حاضر تمامی کانال‌های تلگرامی، برنامه و سایت‌های فروشگاهی معتبر کشور از یک نوع لوازم خانگی ۵۰ مدل دارد که از قضا تمامی آن‌ها قاچاق است.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: