bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
«راغفر» درگفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
یک اقتصاددان مناطق آزاد را جولانگاهی برای مافیای اقتصادی کشور توصیف کرد.

مناطق آزاد؛ جولانگاهی برای مافیای اقتصادی

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز _ سعید ترکاشوند؛ «حسین راغفر» اقتصاددان در گفتگو با بازارنیوز درباره علل ناکامی مناطق آزاد اظهار کرد: علت اصلی ناموفق بودن مناطق آزاد را تنها باید در حضور پر رنگ مافیا‌ی اقتصادی کشور در این نواحی جستجو کرد.


این اقتصاددان با بیان اینکه در حال حاضر عمده فعالیت‌های اقتصادی کشور مبتنی بر دلالی، واسطه‌گری و واردات است، گفت: در چنین فضای اقتصادی، مافیای فعال در ساختار اقتصادی کشور، سعی بر آن خواهد داشت که از فرصت تسهیلات و معافیت‌های اقتصادی مناطق آزاد، بیشترین سوء استفاده را در جهت تحقق اهداف سوداگرانه خود داشته باشند.


وی خاطرنشان کرد: فلسفه تاسیس این نواحی، تسهیل صادرات کالا‌های تولید سرزمین اصلی بود اما در طول چند دهه‌ی اخیر این مناطق به جای کمک به صادرات کالا، تبدیل به سکویی برای واردات بی رویه کالا‌های مصرفی به داخل کشور شده است.


راغفر در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر مناطق آزاد تبدیل به محلی برای جولان مافیا‌های اقتصادی شده است، به همین خاطر عده‌ای خاص برای حفظ و یا حتی گسترش منافع اقتصادی خود، مصرانه به دنبال افزایش تعداد مناطق آزاد در سراسر کشور هستند.


این اقتصاددان در پایان متذکر شد: در حال حاضر دلالی و واردات، بیشترین سود را برای صاحبان سرمایه دارد، لذا مادامی که این فعالیت‌ها از جذابیت‌های اقتصادی برخوردار باشد، عده‌ای خاص نیز تلاش می‌کنند با افزایش مناطق آزاد، دامنه‌های فساد و اقدامات سوداگرانه خود را بیشتر کنند.


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: