bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
یک مقام مسئول در گفتگو با بازارنیوز مدعی شد؛
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، ضمن تایید فروش کالای قاچاق در سایت‌های اینترنتی، گفت: به دلیل نظارت‌های گسترده، امکان وقوع این نوع تخلف از سوی فروشگاه‌های اینترنتی معتبر وجود ندارد؛ در حال حاضر عمده اجناس قاچاق، توسط سایت‌های غیر معتبر به فروش می‌رسد.

هیچ سایت و یا نرم افزار معتبری کالای قاچاق نمی‌فروشد!

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ چند روز پیش، گفتگویی با عنوان «قاچاق حقیقی در بازار مجازی» در پایگاه خبری بازارنیوز منتشر شده بود که طی آن، «محمد حسین اسلامیان» نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران، از فروش آزادانه کالا‌های قاچاق، در سایت و نرم افزار‌های فروشگاهی معتبر کشور انتقاد کرده بود.

 

خبرنگار بازارنیوز برای روشن شدن زوایای این تخلف، موضوع فروش آزادانه کالای قاچاق در سایت‌های اینترنتی را از سوی مسئولان وزارت صمت پیگیری کرده است. «محمد صادق مفتح» قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در گفتگو با بازارنیوز ضمن تایید این مسئله، درباره کم و کیف آن اظهار کرد: در حال حاضر اطلاعات درست و متقنی از تعداد و گستردگی فروش کالا‌های قاچاق در فروشگاه‌های اینترنتی وجود ندارد، اما نکته مسلم این است که به دلیل اعمال نظارت‌های مستمر بازرسان وزارت صمت و یا دیگر نهاد‌های مرتبط با این موضوع، فروشگاه‌های اینترنتی معتبر کشور به هیچ وجه امکان فروش کالا‌های قاچاق را ندارند.


این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: چنین مشکلی را کتمان نمی‌کنم؛ اما ممکن است که فروش اجناس غیر قانونی از سوی فروشگاه‌های نا معتبری باشد که سهم ناچیزی را در بازار دارند. اعمال نظارت بر بازار‌های فضای مجازی به مراتب وسیع‌تر، آسان‌تر و کم هزینه‌تر از بازار سنتی است؛ لذا همین موارد باعث شده که برخورد با فروشندگان کالا‌های قاچاق نیز با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.


گفتنی است، که اوایل شهریور سال جاری «عبدالله هندیانی» معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نشستی عنوان کرده بود که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هدف مبارزه با فروش اجناس غیر قانونی در فضای مجازی، فارغ از اینستاگرام و تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی، نزدیک به ۴۰۰ الی ۵۰۰ سایت اینترنتی که نسبت به فروش کالای قاچاق اقدام کردند را مسدود کرده است.


پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: