bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
بازارنیوز بررسی می‌کند؛
روز‌های گذشته چندی از نمایندگان مجلس بر استیضاح وزیر صمت طی روز‌های آینده تاکید داشتند که امروز یکی دیگر از وکلای مردم، این خبر را تکذیب و اعلام کرد که مجلس از عملکرد فاطمی امین رضایت دارد.

دو صدایی در مجلس/استضیاح فاطمی امین به کجا رسید؟

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ بیش از یک ماه از فرصت دو ماهه مجلس برای تعیین تکلیف سرنوشت تفکیک وزارت صمت و احیای مجدد وزارت بازرگانی می‌گذرد، اما همچنان دولت در قابل این موضوع روزه سکوت گرفته است.


«محمد صفایی دلویی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت تصمیمات و اقدامات مرتبط با احیای وزارت بازرگانی اظهار کرد: دولت همچنان در قبال این مسئله تعلل می‌کند، زیرا که قرار بر این بود که رئیس جمهور ظرف مدت دو ماه، وزیر بازرگانی را به مجلس معرفی کند که البته تا این لحظه چنین اتفاقی به وقوع نپیوسته است.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: مضاف بر تعلل دولت، در مجلس نیز دو دیدگاه متفاوت در قبال احیای وزارت بازرگانی وجود دارد. عده‌ای معتقدند که با تشکیل وزارت بازرگانی، دوباره بازار واردات رونق گرفته و در نتیجه بخش تولید دچار لطمه می‌شود. از سوی دیگر عده‌ای دیگر معتقدند که با احیای وزارت بازرگانی، دولت از قدرت عمل بیشتری برای نظارت بر بازار برخودار می‌شود؛ لذا این تفاوت نگاه باعث بی تفاوتی نسبت به احیای وزارت بازرگانی شده است.


وی در پاسخ به این سوال که آیا ادامه چنین روندی می‌تواند به استیضاح وزیر صمت منجر شود یا خیر، گفت: در حال حاضر به دلیل افزایش رضایت نمایندگان مجلس از عملکرد وزیر صمت، مسئله استیضاح او در مجلس رفع گردیده است، به همین خاطر به نظر نمی‌رسد که استیضاح فاطمی امین موضوع جدی باشد.


گفتنی است؛ که دوروز پیش، «لطف الله سیاهکلی» عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز از تعلل دولت در تفکیک وزارت صمت انتقاد کرده و در این باره گفته بود که اگر دولت بخواهد همچنان نسبت به این مسئله بی تفاوت باشد، نمایندگان مجلس بنابر وظیفه قانونی خود استیضاح وزیر صمت را مجدد به جریان می‌اندازد.


مضاف بر سیاهکلی، «سیدغنی نظری» از دیگر اعضای کمیسیون اقتصادی  در جلسه علنی روز گذشته (سه شنبه ۱۹ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات لایحه الحاق یک تبصره به قانون ساماندهی صنعت خودرو اظهار داشت: در حال حاضر دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو، خودرو‌های ضعیف و بنجل به مردم ارائه می‌دهند و هیچ گونه پاسخگویی و خدمات پس از فروش از سوی آن‌ها وجود ندارد.


وی گفت: وزیر صمت به ما وعده داده بود قرعه کشی خودرو حذف شود، کیفیت و کمیت خودرو بهبود یابد و واردات خودرو هم انجام شود، اما هنوز هیچ یک از این وعده‌ها محقق نشده است.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چند ماه پیش بحث استیضاح فاطمی امین در صحن مجلس مطرح شد، اما رئیس جمهور دو ماه فرصت خواست و این موضوع مسکوت ماند که از آن دو ماه یک ماه هم گذشته است.

 

حال با توجه به اظهار نظر این نمایندگان، مشخص نیست که در ماه‌های آینده وضعیت فاطمی امین در مجلس چگونه رقم خواهد خورد؟



پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: