bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
با توجه به اینکه قیمت انرژی در اتحادیه اروپا سر به فلک گذاشته است، یک زمستان سخت می‌تواند تولید بخش‌هایی از صنعت خودرو را به تعطیلی بکشاند.

به گزارش بازارنیوز، اس اند پی گلوبال موبیلیتی گزارش داد، با توجه به اینکه قیمت انرژی در اتحادیه اروپا سر به فلک گذاشته است، یک زمستان سخت می‌تواند تولید بخش هایی از صنعت خودرو را به تعطیلی بکشاند.

بر اساس این گزارش، همه گیری کرونا و جنگ در اوکراین به خطوط عرضه خودرو به ویژه در بخش نیمه رساناها (نیمه هادی ها) کشیده شده است.

در نتیجه، این صنعت احتمالا در ماه های آتی با فشار شدیدی ناشی از هزینه های انرژی مواجه خواهد شد.

تولید سه ماهه کارخانه های خودروسازی مستقر در اروپا، پیش بینی می شود، از سه ماهه چهارم سال 2022 تا سال 2023 بین 4 تا 4.5 میلیون دستگاه باشد.

بر اساس گزارش، با این حال، «باتوجه به محدودیت های احتمالی صنایع همگانی»، تولید می‌تواند در هر سه ماهه به 2.75 میلیون دستگاه کاهش یابد.

محققان این گزارش با اشاره به سهمیه بندی اجباری انرژی برای تولیدکنندگان و تامین کنندگان خودرو در این منطقه، پیش بینی کرده اند که از ماه نوامبر (امسال) تا بهار (سال آینده) در زنجیره تامین اختلال چشم‌گیری ایجاد شود.

به نوشته این گزارش، «برای صنعتی که هم اکنون با موجودی کم وسایل نقلیه در نمایشگاه‌های فروش دست و پنجه نرم می‌کند، یک بحران اضافی می تواند در مقیاس جهانی ناتوان کننده باشد.»

ادوین پاپ، تحلیلگر اصلی اس اند پی گلوبال موبیلیتی خاطرنشان کرد: «اگر شما به زنجیره تامین نگاه کنید به ویژه در جایی که ساختار فلزی از طریق فشار دادن، جوشکاری یا اکستروژن شکل می‌گیرد – مقدار بسیار زیادی انرژی درگیر است.»

«کل مصرف انرژی در این شرکت ها می تواند تا یک و نیم برابر چیزی باشد که امروز در مونتاژ خودرو می‌بینیم. ما می شنویم که بخشی از این ظرفیت تولید به قدری غیراقتصادی می شود که شرکت‌ها به سادگی آن را تعطیل می‌کنند.»

وی همچنین به رویترز گفته است که این تحلیل پیش از خرابکاری در خطوط لوله گاز نورد استریم روسیه در اواخر ماه گذشته انجام شده است.

ادوین پاپ افزود: «اتفاق هایی از این دست،مقیاس‌ها را به ناچار به سوی پایین تر از چیزی که پیش بینی کرده‌ایم، تغییر می‌دهد. »




/ فارس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: