bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو هئیت رئیسه اتحادیه پوشاک تهران، ضمن تشریح آخرین وضعیت بازار پوشاک، از افزایش قاچاق چمدانی لباس در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

وفور پوشاک قاچاق در آنلاین‌شاپ‌ها/ قاچاق چمدانی لباس امسال رونق گرفت

گروه صنعت، معدن و تجارت بازار نیوز- سعید ترکاشوند؛ «مجید افتخاری» عضو هیئت رئیسه اتحادیه پوشاک تهران، در گفتگو با بازارنیوز پیرامون شرایط کنونی بازار پوشاک اظهار کرد: در حال حاضر این بازار، متاثر از نا‌آرامی‌های اخیر، از نظر تقاضا در وضعیت بسیار بدی قرار دارد.


عضو هیئت رئیسه اتحادیه پوشاک، همچنین درباره حجم اجناس قاچاق در این بازار گفت: از زمان اقدامات مقطعی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال‌های ۹۷ و ۹۸، ما دیگر شاهد برنامه‌ای جدی از سوی این سازمان، برای مقابله با پوشاک قاچاق نبودیم؛ اکنون به دلیل این بی توجهی، سهم اجناس قاچاق در بازار، دوباره به اندازه سال‌های گذشته و یا حتی بیشتر از آن رسیده است.


وی افزود: زمانی واردات قاچاق پوشاک فقط محدود به روش‌های سنتی، ته‌لنجی و واردات کانتینری بود، اما اکنون این کار در سطوح بیشتر و در عین حال متنوع‌تری انجام می‌شود. رونق دوباره واردات چمدانی، فروش آنلاین اجناس قاچاق، افزایش واردات کیلویی و تناژی، حضور روز افزون لباس‌های بنگلادیشی در بازار، تکثیر مزون‌های زیرزمینی و در نهایت، رشد قابل توجه تقاضا برای لباس‌های تاناکورا،از جمله چالش‌هایی هستند که باعث تعمیق حضور پوشاک قاچاق در بازار شده است.


افتخاری تاکید کرد: در حوزه مبارزه با پوشاک قاچاق، هیچ چیز تغییر و یا حتی از بین نرفته، بلکه بالعکس، حجم آن در یک سال اخیر به بیش از ادوار گذشته رسیده است. هر ساله بازار پوشاک کشور، اتفاقات جدیدی را در حوزه قاچاق تجربه می‌کند، اما امسال به دلیل فروکش کردن ویروس کرونا، ما شاهد رشد عجیب و غریب قاچاق مسافری لباس بوده‌ایم.


عضو هیئت رئیسه اتحادیه پوشاک تهران در پایان، با انتقاد از فروش فزاینده پوشاک قاچاق در آنلاین شاپ‌ها اظهار کرد: این چالش از مدت‌ها قبل گریبان بازار پوشاک را گرفته بود؛ اکنون شرایط به نحوی است که لباسی از مبداء کشور ترکیه تهیه می‌شود، اما قبل از این که به داخل کشور برسد، توسط قاچاقچیان پوشاک، در معرض نمایش گذاشته و پس از فروش سریعا جنس قاچاق را از طریق روش چمدانی وارد ایران می‌کنند.


پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: