bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن انتقاد از عملکرد سه دهه اخیر مناطق آزاد، ضعف مدیریت را به عنوان مهمترین علت شکست اهداف اقتصادی این نواحی بیان کرد.

ضعف مدیریت؛ عامل شکست اهداف اقتصادی مناطق آزاد

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «غلامرضا مرحبا» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز، پیرامون علل ناکامی مناطق آزاد در تحقق اهداف کلان اقتصادی خود اظهار کرد: در سراسر جهان، مناطق آزاد در ساختار اقتصادی کشور‌های قائل به اقتصاد آزاد، از عملکرد موفقی برخوردار بوده‌اند؛ اما این نواحی بعد از گذشت سه دهه از زمان تاسیس در ایران، به دلیل ضعف و ناکارآمدی مدیران، در تحقق ماموریت‌های اقتصادی همچون افزایش صادرات کالا‌های تولیدی سرزمین اصلی، ناکام مانده‌اند.


عضو کمیسیون اقتصادی، با انتقاد از عملکرد یک سال اخیر مدیریت مناطق آزاد، گفت: در طول این مدت، نحوه مدیریت این نواحی، تفاوت چندانی با سال‌های گذشته نداشته است؛ لذا نمی‌توان کارنامه مناطق آزاد در یک سال اخیر را همراه با موفقیت توصیف کرد.


وی خاطر نشان کرد: مناطق آزاد نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح است. توسعه این نواحی به شرطی موفقیت آمیز خواهد بود که نحوه مدیریت و برنامه‌ریزی دچار تغییر و تحول اساسی شود، در غیر این صورت هیچ تغییری در آینده این مناطق به وجود نخواهد آمد.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: