bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
گوگل به اتهام سیاست‌ها و رفتار‌های ضد رقابتی در اندروید، به مبلغ ۱۶۲ میلیون دلار در کشور هند جریمه شده است.

به گزارش بازارنیوز، گوگل به دلیل سوء استفاده از کنترل اندروید با اتهام برای سرکوب رقابت با جریمه دیگری روبرو شده است و کمیسیون رقابت هند، گوگل را به دلیل اینکه برنامه‌های اندرویدی خود را با استفاده از شرایط محدود کننده برتری می‌دهد، به مبلغ ۱۶۱.۹ میلیون دلار جریمه کرده است.

به گفته مقامات، این شرکت با درخواست از پیش نصب برنامه‌های گوگل به عنوان بخشی از توافقنامه، "شرط غیرمنصفانه" را بر سازندگان تلفن تحمیل می‌کند. به نوبه خود، گفته می‌شود که شرکت‌ها را از توسعه نسخه‌های اندرویدی با تغییرات شدیدی که کمتر به خدمات گوگل متکی هستند، منصرف می‌کند.

کمیسیون رقابت هند همچنین معتقد است که گوگل از "موقعیت غالب" خود برای از بین بردن رقبا در جستجو، فروشگاه‌های برنامه، مرورگر‌های وب و خدمات ویدئویی استفاده می‌کند. از لحاظ تاریخی، گوگل از تلفن‌هایی که Play Store در آن‌ها نصب شده است، خواسته است که شامل برنامه‌هایی مانند کروم و یوتیوب نیز باشند که اغلب در صفحه اصلی قرار دارند.


در همین راستا رگولاتور و نهاد مقرراتی مربوطه، دستور توقف روند از پیش نصب کردن برنامه‌ها را به شرکت گوگل داده است. زیرا شرکت‌ها باید در این زمینه امکان انتخاب داشته باشند. همچنین گفته شده که استور‌های برنامه شخص ثالث باید از طریق Play Store منتشر شوند و کاربران باید بتوانند در هنگام راه‌اندازی یک گوشی جدید، موتور جستجوی مدنظر خود را انتخاب کنند.

در همین حال، کاربران باید این قدرت را داشته باشند که موتور جستجوی خود را در هنگام راه‌اندازی انتخاب کنند و برنامه‌های Google را که نمی‌خواهند حذف کنند.

این جریمه برای گوگل که سال گذشته حدود ۲۵۷.۶ میلیارد دلار درآمد جهانی داشته ناچیز بنظر می‌رسد. با این حال، این دستور می‌تواند شرکت غول موتور جست‌وجو را مجبور به تغییر قابل توجهی در معاملات خود با سازندگان اندروید کند.

هند دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند روی زمین با حدود ۶۰۶.۶ میلیون کاربر است و به همین دلیل گوگل نمی‌تواند به راحتی هند را نادیده بگیرد.


/ تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: