bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
سخنگوی صنعت آب کشور اعلام کرد، مصرف آب شرب تهران با زمان اوج تابستان برابری می‌کند.

به گزارش بازارنیوز به نقل از تسنیم، فیروز قاسم‌زاده در گفتگوی تلویزیونی گفت: از نظر وضعیت بارشی استان تهران تاکنون بارشی نداشته است. امسال سومین سال است که خشکسالی داریم و تا الان 76 درصد کاهش بارندگی را در سطح کشور داشته‌ایم.

سخنگوی صنعت آب افزود: برنامه‌ریزی دقیق را باید در مصرف داشته باشیم. سدهای کشور 37 درصد پرشدگی دارند که متأسفانه از ابتدای سال آبی تاکنون 15 درصد ورودی به سدها کاهش پیدا کرده است.

به‌گفته قاسم‌زاده، اگر اوضاع با یک دوره 5ساله مقایسه شود کاهش بالای 30 درصد است. خود شهر تهران هم در مقایسه با 5 سال گذشته 36 درصد کاهش ورودی‌ آب به سدها را داشته است، در این حال هم‌اکنون 39 هزار لیتر بر ثانیه آب در تهران توزیع می‌شود که در اوج مصرف در ظهر حتی حدود 41 هزار لیتر بر ثانیه ثبت شده است.

وی در ادامه افزود: لازم است با برنامه‌ریزی‌هایی که در وزارت نیرو انجام می‌گیرد و مشوق‌هایی که وزارت نیرو در این زمینه در نظر گرفته است بتوانیم مردم را به مصرف درست و مدیریت آب خانوار تشویق کنیم و نیاز است مردم کمک کنند بر اساس آموزش‌هایی که از رسانه ملی در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود مصرف خود را کاهش دهند. درخصوص تجهیزات کاهنده مصرف با توجه به اینکه در پاییز نیز مانند تابستان آب مصرف می‌کنیم حتماً به این تجهیزات رو بیاوریم.

سخنگوی صنعت آب گفت: علاوه بر برنامه‌ریزی‌ها، از انتهای پاییز و شروع زمستان که بارندگی‌ها اتفاق می‌افتد کشاورزان عزیز به الگوی کشت پایبند باشند و با همان الگویی که جهاد کشاورزی برای استان‌ها پیش بینی کرده است، بتوانیم یک عبور ایمن با کمترین آسیب به رفاه مردم داشته باشیم.

انتهای پیام//

برچسب ها: آب ، سد ، مصرف آب
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: