bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
معاون برق و انرژی وزیر نیرو ضمن اشاره به تابستان بدون خاموشی امسال، گفت: ۱۴۰ برنامه برای عبور از دومین سال بدون خاموشی در وزارت نیروی دولت سیزدهم تدوین شده است.

"به گزارش بازارنیوز به نقل از ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «همایون حائری» افزود: امسال با تدوین ۱۰۰ برنامه راهبردی توانستیم تابستان را بدون خاموشی سپری کنیم.

وی ادامه داد: ۱۴۰ برنامه راهبردی با برگزاری جلسه‌های متعدد با مدیران صنعت برق و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای عبور از دومین سال بدون خاموشی، تدوین شد.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: مدیران صنعت برق باتجربه سال‌های گذشته خود بعد از پایان یافتن پیک‌بار تابستان ۱۴۰۱، پیشنهاد‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود را در قالب ۱۴۰ برنامه راهبردی آماده و تقدیم وزیر نیرو کردند که بر اساس این برنامه، برای همه اقدام‌های این صنعت زمان‌بندی لازم در نظر گرفته شده است.

حائری گفت: انجام کامل ۱۰۰ برنامه راهبردی امسال باعث عبور موفقیت‌آمیز از تابستان شد.

وی افزود: برنامه ۱۴۰ اقدامی که برای تابستان ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده در چهار محور "برنامه و اقدام‌های بخش تولید و تأمین برق"، "برنامه و اقدام‌های بخش مدیریت مصرف و تقاضا"، "برنامه و اقدام‌های بخش شبکه‌های انتقال و فوق توزیع برق" و "همکاری‌ها و اقدام‌های ستادی" تدوین و تبیین شده است.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو خاطرنشان کرد: برنامه و اقدام‌های بخش تولید و تأمین برق شامل ۲۵ برنامه در دو بخش "افزایش در میزان تولید و ظرفیت تأمین برق نسبت به اوج بار ۱۴۰۱" و "افزایش قابلیت اطمینان و آمادگی بخش تولید و تأمین برق"، "برنامه و اقدام‌های بخش مدیریت مصرف و تقاضا" شامل ۳۱ برنامه در دو بخش "اقدام‌های کاهش اوج مصرف برق از طریق مدیریت مصرف و تقاضا" و "توسعه و استمرار مدیریت مصرف و تقاضا و ارتقای سطح آگاه‌سازی و بهره‌وری در مصرف برق" است.

حائری ادامه داد: برنامه و اقدام‌های بخش شبکه‌های انتقال و فوق توزیع برق نیز شامل ۷۱ برنامه در دو بخش "اقدام‌های ضروری در رفع محدودیت‌های نقاط مشکل‌ساز در تابستان" و "افزایش سطح پایداری و آمادگی شبکه سراسری برق" و همکاری‌ها و اقدام‌های ستادی شامل ۱۳ برنامه از دیگر قسمت‌های برنامه‌ریزی برای برنامه تابستان ۱۴۰۲ است.


افزایش ۶ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق در تابستان سال آینده

معاون برق و انرژی وزیر نیرو درباره جزئیات افزایش ۶ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق، گفت: این برنامه افزایش ظرفیت شامل به مدار آوردن ۳ هزار و ۲۶ مگاوات واحد‌های نیروگاه حرارتی جدید، یک هزار و ۴۷۸ مگاوات واحد‌های نیروگاه جدید صنایع، ۸۵۰ مگاوات واحد‌های نیروگاه تجدیدپذیر، ۲۹۰ مگاوات واحد‌های نیروگاه تولید پراکنده مقیاس کوچک، ارتقای توان و بازسازی به میزان ۴۹۰ مگاوات از واحد‌های نیروگاهی حرارتی موجود و ارتقای توان به میزان ۲۵ مگاوات واحد سوم نیروگاه برق‌آبی دز است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: