bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه خانواده و فضای مجازی گفت: نگاه ما در این حوزه کاملاً ایجابی است و معتقدیم که فناوری اطلاعات یک فناوری راهبردی است.

به گزارش بازارنیوز به نقل از بازار، عیسی زارع پور، در جلسه شورای معاونین که بخشی از آن اختصاص به معارفه سیده فاطمه موسوی، مشاور امور بانوان و خانواده وزیر ارتباطات داشت با تأکید بر اینکه موضوع خانواده-محوری برنامه‌ها موضوع بسیار مهمی است گفت: امیدوارم با حضور ایشان توجه به موضوع خانواده در برنامه‌های وزارت ارتباطات پررنگ شود.

وی با اشاره به تأثیر خانواده‌ها در مجموعه وزارت ارتباطات گفت: اگر همکاران ما در وزارت ارتباطات از خانواده‌ای با کانون گرم و شاداب و سرزنده برخوردار باشند می‌توانند با دلگرمی بیشتری به

وظایف خود در مجموعه وزارتخانه عمل کنند و در مقابل اگر وزارتخانه نیز به نیازمندی‌های خانواده همکاران توجه ویژه‌ای داشته باشد، آن‌ها نیز نقش و وظایف خود را به شکل بهتری انجام خواهند داد.

زارع پور با بیان اینکه این مسئله از یک نگاه و منظومه فکری نشات گرفته است که خانواده محور و کانون است گفت: باید خانواده‌ها احساس کنند که وزاتخانه برای آن‌ها ارزش قائل است و برای آن‌ها برنامه دارد.

وزیر ارتباطات در ادامه با بیان ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و فضای مجازی برای رشد و ارتقای جامعه افزود: فضای مجازی در عین حال که فرصت‌های بی‌نظیری را برای ایجاد تحول و توسعه در همه بخش‌های جامعه ایجاد کرده است، ظرفیت ایجاد چالش برای افراد به‌ویژه کودکان و نوجوان را نیز دارد که تنها راه مدیریت این چالش‌ها در بلند مدت، فرهنگ‌سازی در سنین پایین و توجه جدی و ویژه به نقش خانواده‌ها در تبیین و ترویج فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی و فرهنگ استفاده صحیح از این ابزار‌ها برای کودکان است.

وی در ادامه از مشاور خود در امور بانوان و خانواده خواست تا با همکاری دستگاه‌های فرهنگی برای مراقبت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و فرهنگ‌سازی در این خصوص برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند. استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات برای توسعه اشتغال بانوان نیز از دیگر انتظارات وزیر ارتباطات از مشاور امور بانوان و خانواده بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

پیش از سخنان وزیر ارتباطات، سیده فاطمه موسوی، مشاور امور بانوان و خانواده ابراز امیدواری کرد که دفتر امور بانوان از یک محل تشریفاتی صرف برای برگزاری اتفاقات و رویداد‌های مناسبتی خارج و به سمت حکمرانی خانواده محور پیش برود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: