bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان ضمن تشریح آخرین وضعیت سوخت‌رسانی واحد‌های تولیدی سیمان در نیمه دوم سال ۱۴۰۱، از احتمال افزایش تقاضای این کالا، همزمان با آغاز نهضت ملی مسکن خبر داد.

زمستان گرم سیمان‌کاران/ آغاز نهضت ملی مسکن تقاضا سیمان را بالا می‌برد

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز-سعید ترکاشوند؛ «عبدالرضا شیخان» دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفتگو با بازارنیوز پیرامون وضعیت تامین سوخت سیمان‌کاران در نیمه دوم سال جاری اظهار کرد:: انجمن تولیدکنندگان سیمان و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی از تابستان امسال، با پیش‌بینی قطعی گاز کارخانه‌های سیمان در ۶ ماهه دوم سال، به تهیه و ذخیره سازی زودهنگام مازوت پرداختند؛ اما به دلیل برخی بروکراسی‌های اداری و همچنین برداشت‌های غلط از بخشنامه‌ها، انجام این کار قدری زمان‌بر شد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان تصریح کرد: تعدادی از تولیدکنندگان سیمان، مازوت مورد نیاز خود را تهیه کرده‌اند؛ لذا به نظر نمی‌رسد که نیمه دوم امسال با کاهش سوخت و افت تولید سیمان مواجه شویم. در حال حاضر وضعیت عرضه و تقاضا سیمان در شرایط نرمالی قرار دارد؛ اما احتمال دارد که با آغاز نهضت ملی مسکن، فشار خرید برای سیمان در بورس کالا افزایش یابد.


وی افزود: اکنون بسیاری از کارخانجات تولید سیمان همچنان موفق به ذخیره‌سازی و انتقال مازوت مورد نیاز خود نشده‌اند؛ اما با این وجود پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه جاری، سوخت مورد نیاز واحد‌های تولیدی تامین و برای مصرف در زمستان آماده شود. با بررسی‌های انجام شده از اکثر کارخانه‌های سیمان، نه در حد مطلوب بلکه میزان مازوت ذخیره شده آن‌ها در شرایط مناسبی قرار دارد.


شیخان در پایان خاطر نشان کرد: صنعت سیمان هر ساله به دلیل قطعی برق در نیمه اول سال و همچنین کمبود گاز در فصل‌های پاییز و زمستان، با چالش متعددی از جمله کاهش عرضه مواجه بود؛ در حال حاضر نیمه ابتدایی امسال با وجود همه مشکلات، سرانجام با همکاری وزارتخانه‌های صمت و نیرو تولیدکنندگان، بدون هیچ مشکلی به پایان رسید؛ حال باید دید که با توجه به افزایش تقاضا سیمان، وضعیت اعضای این صنعت در نیمه دوم سال چگونه رقن خواهد خورد؟


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: