bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران ضمن اشاره به خسارات کسبه در ناآرامی‎‌های اخیر، گفت:از زمان آغاز این وقایع، تعطیلی زودهنگام و در نتیجه کاهش فروش کالا، وضعیت کسب و کار کسبه، بدتر از قبل شد.

گره کور رکود اصناف در اغتشاشات/ کسب و کار  کسبه بدتر از قبل شد

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «حمیدرضا رستگارپور» عضو هئیت رئیسه اتاق اصناف تهران در گفتگو با بازارنیوز، پیرامون ضرر و زیان یک ماهه کسبه در ناآرامی‌های اخیر اظهار کرد: در حال حاضر این اتفاقات، شرایط غیر عادی را در فضای کسب و کار کشور رقم زده، اما با وجود احتمال برآورد ضرر هنگفت، هنوز نمی‌توان‌ آمار و ارقام متقنی را به عنوان زیان کسبه اعلام کرد.

عضو هئیت رئیسه اتاق اصناف تهران افزود: تا قبل از شروع ناآرامی‌ها، بازار با رکود شدیدی همراه بود اما از زمان آغاز این وقایع، تعطیلی زودهنگام و در نتیجه کاهش فروش کالا، وضعیت کسب و کار  کسبه بدتر از قبل شد.


وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا وزارت صمت بسته حمایتی را برای جبران خسارت کسبه در نظر گرفته است یا خیر؟، گفت: صبحت‌هایی پیرامون این مسئله به میان آمده، اما فعلا چیزی تحت عنوان بسته حمایتی، از سوی وزارت صمت تدوین و اعلام نشده است.


رستگارپور خاطر نشان کرد: در دو سال اخیر، اصناف با تعطیلی‌های اجباری ویروس کرونا مواجه بودند؛ اما دولت بعد از پایان این همه‌گیری ویروس هیچ توجهی به وضعیت کسبه نکرد. اکنون امید می‌رود که پس از پایان ناآرامی‌ها، دولت حمایت‌هایی را از اصناف به عمل بیاورد.


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: