bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
همدان - استاندار همدان با بیان اینکه با همکاری وزارت نیرو مجوز حفر ۳۰ حلقه چاه پدافندی صادر شد تا مشکلی در تامین آب آشامیدنی همدان وجود نداشته باشد، گفت: ۲۰ حلقه از این تعداد تاکنون حفر شده است.

به گزارش بازارنیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در دیدار با بازاریان و اصناف استان همدان بابیان اینکه در شرایط کم آبی باید خود را با محیط زیست سازگار و به سمت کشت محصولات کم آب بر حرکت کنیم، گفت: طی سال‌های مختلف، بازاریان ما تلاش کردند قیمت‌ها را کاهش و رابطه سالم خود را با مردم حفظ کنند.

وی بابیان اینکه در بحران آب همدان بازاریان با تزریق زیاد بطری‌های آشامیدنی به بازار، قیمت این محصول را در استان کاهش دادند، گفت: پروژه آبرسانی به همدان طی ۱۷ سال ۳۲ درصد پیشرفت کرده بود و کارهای فنی پیچیده‌ای داشت که دو سال نیاز به اجرا داشت و با اقدامات به موقع دولت سیزدهم در طول ۶ ماه تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

استاندار همدان با بیان اینکه با همکاری وزارت نیرو مجوز حفر ۳۰ حلقه چاه پدافندی نیز صادر شد تا در شرایط بحرانی و اضطراری، مشکلی برای تامین آب آشامیدنی شهر همدان وجود نداشته باشد؛ گفت: از این تعداد تا کنون ۲۰ حلقه چاه حفاری شده و به رگه‌های خوبی از آب برخورد کرده و دبی مناسبی دارد.

قاسمی فرزاد بابیان انکه در روزهای بحرانی و کاهش آب سد اکباتان، کشاورزان کمک بسیار زیادی برای در اختیار گذاشتن چاه‌های خود انجام دادند و به لطف خداوند اکنون در شرایط پایداری هستیم، گفت: با توجه به برخی شایعات مبنی بر آلوده بودن آب همدان، باید گفت، آب خام، املاح فراوانی دارد که در فرآیند تصفیه این املاح از بین می‌رود؛ بر اساس آزمایش‌های انجام شده در آزمایشگاه‌های تهران، میزان آرسنیک این آب بین ۲۵ تا ۴۰ میکرون بود که پس از تصفیه به صفر تا دو میکرون رسیده است.

وی بابیان اینکه اکنون، آبی که از لوله‌های شهر همدان خارج می‌شود به طور کامل، بهداشتی و میزان آرسنیک و سایر املاح آن کم‌تر از استاندارد جهانی است، گفت: افتخار می‌کنیم که پس از گذشت یک سال مدیرانی دلسوز، پاکدست و توانمند در دستگاه‌های مختلف استان به کارگیری شده‌اند؛ مدیران جوان ما علاوه بر اقدامات صورت گرفته به دنبال پیشگیری از برخی مشکلات هستند.


نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: