bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، ضمن تشریح جزئیات سهم پلتفرم‌های بومی در تجارت الکترونیکی کشور، از رشد ۱۰۰ درصدی فروش کالا در پیام‌رسان‌های داخلی، طی یک ماهه اخیر خبر داد.

یکه‌تازی پلتفرم‌های بومی در تجارت الکترونیک/ فروش کالا در پیام‎‌رسان‌های ایرانی ۱۰۰ درصد افزایش یافت

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مهدی شاه‌میرزایی» معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در گفتگو با بازارنیوز، پیرامون برنامه مسئولان این وزارتخانه، برای جبران ضرر و زیان اصناف، به دلیل ناآرامی‌های اخیر کشور اظهار کرد: از مدت‌ها قبل، بیمه‌هایی برای حل چنین موضوعات پیش‌بینی شده بود؛ اما تصمیم‌گیری نهایی در مورد نحوه تخصیص و همچنین میزان حمایت بیمه‌ای از اصناف، موضوعی است که رسیدگی به آن، بر عهده وزارتخانه‌های اقتصاد و کشور قرار دارد.


معاون وزیر صمت همچنین درباره عرضه آزادانه کالا‌های ممنوعه و قاچاق در نرم افزار‌های فروشگاهی نیز گفت: در حال حاضر نمی‌توان درباره تخلف برندی خاص اظهار نظر کرد؛ اما بر اساس بررسی‌های انجام شده، برخی سایت و یا نرم افزار‌های فروشگاهی معتبر، اقدام به عرضه کالا‌هایی می‌کنند که در زمره اقلام ممنوعه قرار دارند.


وی فروش گسترده محصولات دخانی در این سایت‌ها را به عنوان نمونه‌ای از همین تخلف برشمرد و تصریح کرد: تاکنون برای  سایت‌های عرضه کننده این قبیل کالا‌ها، توبیخ‌های کتبی ارسال شده است؛ لذا در صورت تداوم این تخلفات، در مراحل بعدی، نام برند‌های متخلف به صورت علنی، اعلام عمومی می‌شود.


شاه‌میرزایی همچنین درباره جزئیات سهم هر یک از پلتفرم‌های داخلی از فروش ۹۷ درصدی عرصه تجارت الکترونیک کشور، توضیح داد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از این میزان فروش کالا ابتدا از طریق نرم افزار‎‌ها و در ادامه سایت‌های فروشگاهی و پیام رسان‌های داخلی انجام می‌شود.


معاون وزیر صمت در پایخ به این سوال که طی یک ماه گذشته فروش کالا از طریق پیام رسان‌های داخلی چند درصد افزایش داشته است، گفت: در یک ماهه گذشته،فروش کالا در هر یک از پیام‌رسان‌های داخلی، رشد ۱۰۰درصدی را به ثبت رسانده‌اند. در حال حاضر نهاد پاسخگویی بهتر به این موضوع، وزارت ارتباطات و فناوری است؛ لذا بیش از این نمی‌توان درباره جزئیات این موضوع اظهار نظر کرد.


پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: