bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
یک نماینده سابق مجلس اظهار کرد: خط فقر به ۱۸ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان، رسیده و تبدیل به کف سفره کارگری شده. کف این خط فقر مطلق نیز رقمی حدود ۹ میلیون نفر است.

جعفرزاده ایمن آبادی نماینده سابق مصاحبه مفصلی اخیرا داشته که چند نکته با اهمیت آن در اینجا به صورت خلاصه آمده است:


*دولت دستش را تا کتف در جیب مردم برده است. اکنون مالیات تا ۶۷ درصد افزایش پیدا کرده است و فکر می‌کنم رقمی حدود ۵۲۷ هزار میلیارد تومان قرار است از مردم مالیات بگیرند. با افتخار هم می‌گفتند در شش ماه اول، حدود ۲۳۰ هزارمیلیارد تومان وصول کردیم. بله، خیلی می‌شود مالیات گرفت. اصلا کسی منکر آن نیست؛ ولی به چه قیمتی؟ به این قیمت که الان مردم در کف خیابان هستند.

*روزی که لایحه داده شد و ما مطالعه اولیه را انجام دادیم و نشست‌هایی با چند نفر از دوستان داشتیم، من شخصا رفتم پیش آقای تاجگردون. گفتم آقای تاجگردون، حرفی بزنید. این بودجه، پدر مردم را درمی‌آورد. اصلا گفتیم رشد اقتصادی هشت درصد، جی دی پی، این موارد با این بودجه محال است. نمی‌خواهم بگویم آقای رئیسی را فریب دادند، و من اصلا از هیچ کدام از این موارد اطلاعی ندارم. ولی خود همان بودجه، بودجه‌ای بود که دیگر خیلی عجیب و غریب نبود که مردم به کف خیابان بیایند. ببینید بودجه هنوز هم کسری دارد. همان زمان که بودجه توسط دولت آقای رئیسی به مجلس داده شد، اعلام کردیم بالای ۴۲۰ هزار میلیارد تومان کسری دارد و عدد و رقم‌هایش هست، مشخص است. متاسفانه گزارش‌های خلاف هم داده شد. بودجه همین امسال بالای ۲۸۰ هزار میلیارد تومان بدهکاری برای دولت‌های بعدی ایجاد می‌کند.

خط فقر: ۱۸ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان

*همین امروز که نگاه می‌کردم، می‌دیدم خط فقر به ۱۸ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان، رسیده و تبدیل به کف سفره کارگری شده است. این در شرایطی است که حدود ۴۳ میلیون نفر و یعنی نزدیک به ۵۱ درصد از جامعه ما، جامعه کارگری است.
*ما ۵۷ درصد حقوق را رشد داده ایم، بگویید چقدر رقمش چقدر شد؟ به شش میلیون تومان هم نرسید. همین رقم یعنی این که تمام جامعه کارگری ایران اکنون زیر خط فقر هستند.
آن هم در دولتی که می‌گفت من فقر مطلق را می‌خواهم از بین ببرم، که کف این خط فقر مطلق نیز رقمی حدود ۹ میلیون نفر است.



/رویداد ۲۴

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: