bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛
وزیر راه وشهرسازی در مراسم رونمایی از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی گام دوم نهضت ملی مسکن، از آغاز واگذاری زمین برای ساخت خانه‌های یک طبقه در ۹۰۰ شهر طی هفته‌های آینده خبر داد.

۲۰۰ هزار واحد مسکونی در آستانه آماده‌سازی/ از هفته آینده، واگذاری زمین خانه‌های ویلایی در ۹۰۰ شهر انجام می‌شود

گروه راه و مسکن بازارنیو_ سعید ترکاشوند؛ امروز (چهارشنبه ۱۱ آبان) طی مراسمی با حضور «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی ساخت ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به‌صورت ویدئوکنفرانسی در ۱۳ شهر جدید کشور آغاز شد.

«رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی هفت هزار واحد مسکونی گام دوم طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های جدید با بیان اینکه در بخش حمل و نقل کار‌های بزرگی در حال انجام است، گفت: هر هفته یک دیدار خارجی داریم که این مذاکرات منجر به اجرای ترانزیت و افزایش درآمد‌های ترانزیتی می‌شود.


وی ادامه داد: تقریبا در هفته دو بار با رئیس‌جمهور جلسه مرتبط با مسکن داریم و اخیرا هم طرح جدید مسکنی در معاونت اقتصادی را مورد بررسی قرار دادیم که به زودی این طرح به رئیس‌جمهوری ارائه می‌شود.


وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه همه می‌دانید مسکن در کشور شرایط خوبی ندارد، اظهار داشت: در حال حاضر مسکن سهم قابل توجهی در درآمد خانوار دارد و امروز شاهد آن هستیم که بسیاری از خانواده‌ها در چادر و زیر پله زندگی می‌کنند. از این‌رو باید به اجرای طرح نهضت ملی مسکن سرعت دهیم و سرعت در اجرای این پروژه بسیار اهمیت دارد.


به گفته قاسمی، مستاجران در تابستان در جابجایی مسکن بسیار کلافه هستند چراکه در پیک نقل و انتقال اجرایی با کمبود در عرضه و قیمت‌های بالای اجاره مواجه هستیم.


وی با بیان اینکه بیش از این کنترل بازار مسکن در اختیار وزارت صمت بود، تصریح کرد: از امسال کنترل و ساماندهی بازار اجاره برعهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده است. از این‌رو، سامانه جدیدی را در دست طراحی داریم تا بازار اجاره به طور دقیق مورد رصد قرار بگیرد.


این عضو دولت سیزدهم با بیان اینکه از تمام همکاران در وزارت راه و شهرسازی خواهش می‌کنم به اجرای طرح نهضت ملی مسکن نگاه جهادی داشته باشند، خاطرنشان کرد: در اجرای نهضت ملی مسکن تصور مسئولان و دست‌اندرکاران این باشد که برای یک خانواده فقیر خانه‌سازی می‌کنند که سریعا باید به خانه و مسکن دسترسی داشته باشند.


قاسمی با اشاره به شرایط نامساعد مسکن در کشور ابراز داشت: در ملاقات مردمی و درخواست‌های مردم در بخش مسکن، نگران ادامه زندگی خانواده‌ها در این شرایط هستم چراکه در شرایط بسیار سختی در حال زندگی کردن هستند و از این‌رو، باید با گزینه جهادی پروژه نهضت مسکن را به اجرا برسانیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ای برای کنترل پروژه نهضت ملی مسکن بیان کرد: با این سامانه می‌توان سرعت پیشرفت فیزیکی پروژه را در نقاط بررسی کنیم. در حال حاضر ۹۰۰ شهر زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن داریم و این اراضی در حال واگذاری مردم هستند.


وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بنده در خدمت همکارانم در وزارت راه و شهرسازی هستم، یادآور شد: امیدوارم این ۱۰۰ هزار واحد مسکن هرچه زودتر به مرحله تحویل برسد.


بر این اساس این گزارش، ساخت ۲۲ هزار و ۵۶۶ واحد در شهر جدید پرند، ۱۶ هزار واحد در بهارستان، ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد در هشتگرد، ۹۷۸۱ واحد در شهرک صدرا، ۱۱ هزار واحد در گلبهار، ۶۹۰۳ واحد در سهند، ۵ هزار واحد در شهریار، ۵ هزار واحد در شهر گلمان، ۳ هزار واحد در ایوانکی، ۲۷۵۰ واحد در شهر جدید پردیس، یک هزار واحد در شیرین شهر، ۲۵۰۰ واحد در فولادشهر و یک هزار واحد در شهر جدید رامین ساخته خواهد شد.


کل واحد‌های مورد تعهد شرکت عمران شهر‌های جدید در طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۴، ۷۰۰ هزار واحد است که از این تعداد در اردیبهشت ماه امسال ۱۰۰ هزار واحد کلنگ‌زنی شد و امروز در مرحله آماده سازی زمین به پیشرفت۶۰ درصدی و در مرحله ساخت به پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی رسیده است.

 

«علیرضا جعفری» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید نیز در ادامه مراسم آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰هزار واحد مسکونی گام دوم طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: اجرای ۶۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به شهرهای جدید سپرده شده که یکصد هزار واحد آن در اردیبهشت سالجاری با فرمان رییس‌جمهور آغاز شد. واحدهای آغاز شده هم‌اکنون بیش از ۱۶درصد پیشرفت فیزیکی و در بخش آماده‌سازی بیش از ۶۰ درصد پیشرفت دارند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز ۱۱ آبان عملیات اجرایی یکصد هزار واحد دیگر در گام دوم طرح نهضت ملی مسکن در ۹ استان و ۱۳ شهر جدید آغاز می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: طراحی و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید در شهرهایی که زمین به اندازه کافی وجود دارد به شکل یک طبقه حیاط‌دار و حداکثر در ۳ طبقه واحد آپارتمانی و در کلانشهرها حداکثر تا ۷ طبقه احداث می‌شود.

 

جعفری ضمن تقدیر از دستگاه‌های حامی در طرح نهضت ملی از جمله نیرو زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش برای اجرای نهضت ملی در پرند همکاری بزرگی با شرکت عمران داشت. استانداری تهران نیز در تامین زمین و مجموعه بانک مسکن در تامین‌مالی پروژه ها در شهرهای جدید بسیار همراه بودند. 

 

وی با بیان اینکه فقط به فکر جمعیت پذیری در شهرهای جدید نیستیم، گفت: تامین همزمان زیرساخت و عملیات زیربنایی در شهرهای جدید نیز در دستور کار است. 

 

جعفری با اشاره به گلایه مردم از تاخیر در تحویل مسکن مهر نیز گفت: باقی مانده تعهدات شهرهای جدید در بخش مسکن مهر تا پایان سال نیز انجام خواهد شد و  ۸۰ درصد باقی مانده مسکن مهر به متقاضیانی که ۱۱ سال است منتظر دریافت واحد خود هستند، تحویل می‌شود.

 

معاون وزیر راه گفت: با این حال زمان تحویل مسکن مهر در پرند پردیس و هشتگرد در تابستان سال آینده خواهد بود.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: