bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
وعده رستم؛
وزیر راه و شهرسازی از تکمیل سامانه املاک و اسکان تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد.

گروه راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی-سعید ترکاشوند؛ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران پیرامون نهضت ملی مسکن گفت: همانطور که در مراسم گفته شد ساخت ۱۰۰ هزار دستگاه واحد مسکونی گام دوم نهضت ملی مسکن در ۱۳ شهر کشور آغاز شد.


وی افزود: تاکنون ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید کشور تحت عنوان شهر و شهرک‌های جدید آماده شده و این ۱۰۰ هزار دستگاه واحد مسکونی نیز با رفع مراحل آن آماده تکمیل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره جزییات گام اول نهضت ملی مسکن گفت: بر اساس آخرین گزارش‌های واصله حدود ۱۶ درصد پیشرفت داشته و ۶۰ درصد زمین‌ها نیز آماده شده است.


قاسمی درباره همکاری وزارتخانه‌های دولتی با وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: تقریباً با اکثر وزارت‌خانه‌ها توافق امضا کردیم که از زمین‌هایشان برای کارمندان خانه ساخته شود.


وزیر راه از عدم همکاری وزارت جهاد کشاورزی برای همکاری در نهضت ملی مسکن گفت: در حال حاضر تاکید شخص آقای رییس جمهور این است که تمام وزارتخانه‌ها بهترین همکاری را با وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن داشته باشند.


قاسمی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار بازار نیوز درباره عدم تکمیل سامانه املاک و اسکان گفت: در جلسه شب گذشته با رییس جمهور، قرار بر این شد که سامانه املاک و اسکان تا پایان سال تکمیل شود.

 

وی با رد ادعای سازمان امور مالیاتی مبنی بر غلط بودن نیمی از داده های سامانه املاک و اسکان خاطرنشان کرد: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی، 560 هزار دستگاه واحد مسکونی را خالی از سکنه اعلام کرده که از این تعداد 60 هزار نفر اعتراض کردند. لذا سازمان امور مالیالتی موظف است نسبت به 500 هزار واحد باقی مانده قبض مالیاتی صادر کند.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: