bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
گرگات_ مبصری، دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ کشور گفت: قیمت مرغ باید در فضای رقابت در بازار عرضه شود.

رضا مبصری اظهار کرد: عرضه محصول باید تا جایی ادامه یابد که تولید کننده از نظر اقتصادی اقناع شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ کشور افزود: تولیدکنندگان باید بر اساس هزینه‌های تولید، توان مصرف کننده و تمایز ذائقه مصرف کنندگان تولید محصول داشته باشند.

وی با اعلام این مطلب که افزایش قیمت بی برنامه محصول دردی از تولیدکنندگان دوا نمی‌کند، افزود: تداوم این روند هزینه تولید و تهیه مواد اولیه را بیشتر می‌کند که در نهایت از ظرفیت واحد تولید می‌کاهد.

مبصری سرکوب قیمت‌ها را از علل کاهش میزان تولید عنوان کرد و یادآورشد: از آنجاییکه واحد‌های تولیدی ابتدای زنجیره تامین قراردارند، باید برای افزایش پتانسیل آن تلاش کرد تا در عرصه تولید باقی بمانند.

وی درخصوص صنعت دام و طیور افزود: جوجه یک روزه در آغاز زنجیره تامین مرغ قرار دارد و اگر تولیدکننده قادر به فرایند تولید نباشد دیری نمی‌پاید که صنعت مرغداری کشور فلج شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ کشور ادامه داد: این در حالی است که جایگزینی برای مرغ در مصرف این کالا وجود ندارد.

به گفته مبصری، توان تولید مرغ در کشور به یک سوم کاهش یافته که در آینده اگر واحد‌های مرغداری از نظر مالی حمایت نشود این مقدار کمتر خواهد شد.

وی با بیان این موضوع که مکانیزم کاهش عرضه که موجب افزایش قیمت کالا می‌شود منسوخ شده و دیگر در بازار کارایی ندارد، اظهارکرد: باید رویکردی جدید برای واحد‌های مرغداری تعیین کرد تا قانع به تولید شود و از نظر اقتصادی توان تولید را داشته باشند.
این فعال اقتصادی مرغ را کالای اساسی سفره مردم دانست و گفت: باید قیمت مرغ به گونه‌ای تعیین شود که مصرف کننده نیز توانایی خرید داشته باشد، زیرا هرچه از تقاضا این محصول کاهش یابد، تولید متضرر خواهدشد.
به گفته مبصری، تحریم و سوء مدیریت سبب شده تا میزانی از درصد خالص تولید مرغ در کشور از دست برود.



/ بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: