bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
اصفهان - کوهستانی پزوه، مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: در هفت ماهه ابتدای امسال صادرات استان اصفهان نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته پنج درصد افزایش پیدا کرده است.

رسول کوهستانی پزوه با اشاره به اینکه صادرات یک مولفه مهم برای رونق تولید است، اظهار داشت: استان اصفهان بعد از تهران در حال حاضر دومین قطب صنعتی کشور است.

وی با بیان اینکه این استان در صنایعی همچون فولاد، نساجی، فرش ماشینی، لوازم خانگی، صنایع نظامی و هواپیماسازی و ... در کشور سرآمد است، ابراز داشت: گمرکات استان اصفهان پنج گمرک تابعه فعال دارد.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا پایان مهرماه یک میلیون و ۲۴۴ هزار تن کالا از استان اصفهان به خارج از کشور صادر شده است، تصریح کرد: ارزش ارزی این کالا‌ها ۸۲۳ میلیون و ۷۵۸ هزار دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان ۶۷۱ نوع کالا بوده است، گفت: در مجموع و در هفت ماهه ابتدای امسال صادرات استان اصفهان نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته پنج درصد افزایش پیدا کرده است.

کوهستانی پزوه با بیان اینکه چدن، آهن و فولاد بیشترین سهم را در صادرات کالا از گمرکات استان اصفهان را داشته است، افزود: بعد از آن محصولات پتروشیمی، محصولات لبنی، فرش دستباف و ماشینی و محصولات تولیدی از چدن و آهن در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ۸۷ کشور مقصد صادراتی کالا از گمرکات استان اصفهان بوده است، خاطرنشان کرد: عراق، پاکستان، ترکیه، افغانستان و ارمنستان بیشترین واردات را از گمرکات استان اصفهان داشته اند.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با بیان اینکه گمرکات این استان رتبه پنجم در سطح کشور را داشته اند، تاکید کرد: از مجموع ۸۲۴ میلیون دلار صادرات گمرکات استان در سال جاری، ۴۶۳ میلیون دلار از طریق گمرک اصفهان ۲۲۴ میلیون دلار از طریق گمرک کاشان، ۱۰۲ میلیون دلار از طریق گمرک اختصاصی ذوب آهن، ۳۰ میلیون دلار از طریق گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه و شش میلیون دلار هم از طریق گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان انجام شده است



/ بازار

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: