bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
یک کارشناس طلا، سکه و ارز بر این باور است که در صورت تداوم وضعیت فعلی بی‌ثباتی در بازار طلا، سکه و ارز در ۱۲ ماه سال ادامه‌دار خواهد بود.

به گزارش بازارنیوز به نقل از خبرآنلاین، روند افزایش قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز در روز‌های اخیر شتاب خیره‌کننده‌ای گرفته‌است به طوری که قیمت دلار در بازار آزاد در نزدیکی ۳۴ هزار تومانی است و قیمت سکه امامی نیز در نزدیکی ۱۶ میلیون تومانی است.

عبادالله محمدولی، کارشناس بازار طلا و سکه، در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین، با اشاره به این موضوع که چندین عامل باعث نوسانات و به نوعی افزایش قیمت طلا و سکه و به خصوص قیمت ارز می‌شود؛ گفت:" در وهله اول باید یادمان باشد که ما در حال نزدیک شدن به شش ماه دوم سال هستیم و از طرف دیگر بحث ورود به سال نو میلادی را داریم و در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۲ به سر می‌بریم و از طرف دیگر در حال حاضر در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۱ نیز هستیم و شرکت‌ها برای تسویه حساب‌های خود نیاز به ارز دارند و این تقاضا حجم بالایی از بازار را به خود اختصاص می‌دهد. "

محمدولی در ادامه افزود:" طی چند سال گذشته آن کاری که باید برای زیرساخت‌ها صورت می‌گرفته‌است و به نوعی برای پول ملی ما قوتی می‌شده‌است، انجام نگرفته‌است و باعث شده‌است تا قدرت پول ملی ما دستخوش بازار شود و شاخص‌هایی که می‌توانستند در این زمینه قدرت پول ملی ما را افزایش دهند، وجود نداشته‌است. "

این کارشناس بازار طلا و سکه در ادامه با اشاره به اینکه نگاه ما در کشور واردات محور است و نگاه ما به زیرساخت‌ها نیست؛ گفت:" پول ملی خود را در این بازار‌ها به صورت چندباره نشان می‌دهد به این معنا که ثبات خود را از دست میدهد و در بازار تحت تاثیر ارز‌های دیگر قرار می‌گیرد. "

محمدولی در ادامه با اشاره به اینکه مباحث سیاسی، اقتصادی و نظامی به شدت می‌توانند در بخش تقاضا تاثیرگذار باشند؛ گفت:" بازار ارز در حال حاضر تحت تاثیر مسائل اوکراین و سایر مسائل است که باعث شده‌است طی دو روز گذشته قیمت‌ها تحت تاثیر تقاضا صعودی شود. "

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: