bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
بانک مرکزی طی روز‌های گذشته از انتشار اوراق گواهی سکه از هفته جاری خبر داد و بر اساس این اطلاعیه این اوراق که در بورس منتشر می‌شود که معاف از مالیات بوده و سررسید آن ۶ماهه است.

به گزارش بازارنیوز به نقل از جام جم آنلاین، بازار طلا و ارز به همت بانک مرکزی و سیاست‌های اجرایی آن پس از ماه‌ها ثبات قیمت هفته گذشته سیر صعودی داشت و نرخ‌های جدیدی را ثبت کرد. با شرایط به وجود آمده بانک مرکزی بلافاصله برای کنترل نوسان قیمت‌ها همچون ماه‌های گذشته وارد عمل شد.

رئیس کل بانک مرکزی پنجشنبه گذشته اعلام کرد که اوراق گواهی سکه طلا از روز ۱۴ آبان ماه منتشر می‌شود. در مرحله اول اوراق معاف از مالیات هستند و در بورس منتشر می‌شود. سررسید اوراق سکه ۶ماهه و قیمت تسویه آن‌ها نیز قیمت روز سکه خواهد بود.

این اوراق ابزار جدیدی است که می‌تواند به اشخاص حقیقی به فروش برسد و به تعادل بازار کمک کند.

به گفته «علی صالح‌آبادی» اشخاص حقیقی و همچنین صندوق‌های سرمایه گذاری در طلا می‌توانند برای تنوع بخشیدن به سبد سرمایه گذاری خود، در چارچوب ضوابط تعیین شده، این اوراق را خریداری کنند.

همچنین مقرر شده بخش خصوصی نیز در ضرب و عرضه سکه بهار آزادی تحت‌نظر بانک مرکزی ورود کنند و این طرح هم اکنون در حال تدوین و نهایی سازی است.

این هفته علاوه بر انتشار اوراق سکه برای کنترل بازار ارز سامانه برخط صرافی‌ها نیز با هدف تسهیل ارائه خدمات به متقاضیان به آدرس my.ice.ir عملیاتی شد.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: