bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از احداث ۱۵ دستگاه پل جدید در نقاط مختلف استان به ویژه در مسیر محور‌های اصلی و فرعی از ابتدای امسال تاکنون برای جلوگیری از بروز مشکل در فصل بارندگی خبر داد.

«فریبرز کرمی» با اشاره به اقداماتی که راهداری استان برای جلوگیری از بروز مشکل در فصل بارندگی و مسدود شدن جاده‌ها انجام داده است، گفت: یکی دیگر از مهمترین اقدامات در جهت نگهداری ابنیه فنی راه ها، لایروبی پل‌ها در مسیر‌های مختلف استان بخصوص در نقاط روستایی و جاده‌های اصلی و فرعی بوده است.

وی اضافه کرد: طی هفت ماه سپری شده از سال جاری، ۷۲ دستگاه پل باکسی با دهانه ۲متر تعریض و پنج دستگاه هندریل بتنی برای پل‌های محور‌های قوری قلعه، بیا شوش، کمربندی هرسین، کمربندی غربی کرمانشاه، سلطان آباد کنگاور نصب و به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: تعمیر دیوار کوله و دستک ۱۳ پل، تنظیم بستر رودخانه‌ها در محل ورودی و خروجی سه دستگاه از پل‌های بزرگ و رنگ آمیزی و آشکار سازی ۷۵ دستگاه پل برای آمادگی بارش نزولات آسمانی انجام شده است.

کرمی افزود: به منظور جلوگیری از هرگونه انسداد مسیر‌های ارتباطی، پاک سازی ورودی و خروجی آب‌رو‌های ۳۵۰ دستگاه پل و تنقیه ۶۲ دستگاه پل آب‌رو‌های کوچک در محور‌های مواصلاتی استان، لایروبی و ساماندهی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: بازدید‌ها و بازرسی‌های فنی مستمر برای بررسی وضعیت پل‌ها و ابنیه فنی، واقع در جاده‌های اصلی و فرعی برای حصول اطمینان از ایمنی سازه‌ای آن‌ها و بررسی پل‌ها به منظور عبور سیلاب و جلوگیری از بحران‌های احتمالی؛ از جمله مسائل مهمی است که بصورت مستمر انجام می‌شود.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.



/ ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: