bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تاکید بر هیجانی و مقطعی بودن نوسانات اخیر بازار ارز، گفت: بانک مرکزی به عنوان متولی بازار ارز، تاکنون در قبال مدیریت این حوزه از عملکرد نسبتا موفقیت آمیزی برخوردار بوده است.

رضایت مجلس از عملکرد ارزی بانک مرکزی/ التهابات بازار ارز هیجانی است

گروه بانک و بیمه بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «غلامرضا مرحبا» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون وضعیت اخیر بازار ارز و عملکرد بانک مرکزی در مدیریت این مسئله، اظهار کرد: این نهاد تاکنون در خصوص کنترل بازار ارز، از موفقیت نسبی برخودار بوده؛ اگر چه انتقاداتی نسبت به کم و کیف برخی سیاست‌ها وارد است، اما در مجموع اقدامات چند روز اخیر بانک مرکزی را می‌توان مثبت ارزیابی کرد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، افزایش نرخ ارز در بازار آزاد را هیجانی و مقطعی توصیف کرد و گفت: اقتصاد ایران، همواره به دلیل وجود برخی مولفه‌ها، متحمل تکانه‌های مقطعی و در عین حال نسبتا شدیدی به ویژه در خصوص نرخ ارز می‌شود؛ لذا با توجه به ماهیت زود گذر این مسائل، امیدواریم التهابات اخیر نیز به زودی فروکش کند.


وی در پاسخ به این سوال که آیا اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس تاکنون جلساتی را با مدیران ارشد بانک مرکزی داشته‌اند یا خیر، گفت: تاکنون جلساتی با این موضوع، برگزار نشده است. باید این نکته را خاطر نشان کرد که متولی اصلی بازار ارز بانک مرکزی بوده؛ لذا با توجه به ضرورت مسئله، در صورت صلاح دید، تصمیم‌گیران بانک مرکزی گزارشاتی را  جهت استماع و بررسی نمایندگان، به کمیسیون اقتصادی ارسال خواهند کرد.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: