bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: مقاوم‌سازی دارایی‌های فیزیکی و تأسیسات گازرسانی و صیانت از سلامت سرمایه انسانی از طریق پیش‌بینی و اجرای اقدام‌های اصلاحی در برابر حوادث احتمالی از جمله مهم‌ترین اهداف این شرکت است.

به گزارش بازارنیوز به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدصادق محبی‌نظر با اشاره به بیش از ۹ هزار و ۸۷۳ کیلومتر خطوط تغذیه و توزیع گاز طبیعی در استان همدان اظهار کرد: مقاوم‌سازی تأسیسات گازرسانی در برابر زلزله به‌دلیل اهمیت بالای شبکه‌های گازرسانی و لزوم واکنش سریع در شرایط بحران، اهمیت بالایی دارد و افزون بر این، پیش‌بینی و انجام اقدام‌های احتیاطی برای حفظ سلامت سرمایه‌های انسانی این شرکت از مهم‌ترین اهداف این شرکت است.

وی تأکید کرد: اقدام‌های مؤثری در زمینه پیشگیری از حوادث در سطح شرکت گاز استان همدان در حال انجام است که می‌توان به جمع‌آوری شیر‌های پیاده‌رو، طراحی برج‌های تخلیه گاز اضطراری، مقاوم‌سازی علمک‌ها، ایجاد سیستم قطع اضطراری و طراحی شبکه شتاب‌نگاری اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه مقاوم‌سازی ساختمان‌ها نیز از اولویت‌های این شرکت است، ادامه داد: با توجه به افزایش عمر ساختمان‌ها، جلوگیری از فرسایش و تخریب اجتناب‌ناپذیر است، زیرا بهبود وضع ساختمان و اقدام‌های نگهداشت سبب ارتقای ایمنی و افزایش عمر مفید ساختمان می‌شود و از خرابی‌های پیش رو جلوگیری می‌کند.

محبی‌نظر تصریح کرد: امروزه از روش‌های مختلفی مانند محاسبات عددی، الگوریتم‌های ابتکاری و فراابتکاری برای الگوسازی و شبیه‌سازی کامپیوتری شبکه‌های گازرسانی در برابر زلزله و محاسبات خرابی و آسیب‌های متعاقب آن استفاده می‌شود.

وی گفت: با توجه به تأکید کارگروه امور زیربنایی و توسعه استان و معاونت عمرانی استانداری مبنی بر شناسایی ساختمان‌های ناایمن و لزوم توجه جدی به آن، همچنین درس‌آموزی از حوادث تلخ مانند حادثه متروپل آبادان، همه ساختمان‌های شرکت پایش و ارزیابی شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان بیان کرد: با انجام برنامه‌های صحیح و مدون نگهداشت ساختمان‌ها و تعمیرات به‌موقع می‌توان از تخریب و آسیب‌های کلی‌تر جلوگیری کرد که مصداق عینی صیانت از بیت‌المال است.

محبی‌نظر افزود: با توجه به بخشنامه وزیر کشور و نایب رئیس شورای عالی مدیریت بحران کشور درباره رعایت مقررات ملی ساختمان، ضوابط شهرسازی، ایمنی و اصول فنی و کنترل ساخت‌وساز‌ها همه استاندارد‌ها و نکات فنی مرتبط نیز در ساختمان‌های تازه احداث این شرکت رعایت شده و مورد پایش و نظارت مستمر ناظران است.

بر اساس این گزارش، ضریب نفوذ گازرسانی در استان همدان با ۳۲۷ هزار و ۸۵۱ مورد انشعاب و یک هزار ۷۱۰ ایستگاه‌های گازی، در بخش شهری ۱۰۰ درصد و در روستا‌ها ۹۹.۹ درصد است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: