bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با بیان این که رمزارز‌ها به امنیت کشور لطمه وارد کردند، از وجود اسناد صوتی و تصویری با موضوع تامین مالی اغتشاشگران خبر داد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز، تامین مالی اغتشاش‌گران به روش رمزارز‌ها را تایید کرد و گفت: ما در مجلس تاکید داشتیم که رمزارز‌ها و شیوه استفاده از آن‌ها قانون‌مند و شفاف شود تا بتوانیم ارتباطاتی که وجود دارد را رصد کنیم.

وی افزود: حدود ۲۵ تا 26 هزار میلیارد تومان در این ناآرامی‌ها، با روش‌های مختلف طراحی شده، بین مخلّین آسایش کشور و مردم تقسیم شده است. این نشان می‌دهد که ما از چه نقاطی آسیب‌پذیریم. ما از طریق رمزارز‌ها ضربه خوردیم، چون هیچ اقدامی برای آن انجام ندادیم و بسیار با شک و تردید با آن رفتار کردیم. می‌توانستیم با شفافیت، مسیر را طوری پیش ببریم که دشمن از این مسیر سواستفاده نکند.

محبی ادامه داد: رمزارز‌ها یکی مسیر‌های تامین مالی بوده؛ آن‌ها به طور مستقیم و به صورت استفاده از کیف‌های پول هم در خیابان برای اغتشاشگران هزینه می‌کردند. اسنادی در اختیار نیروهای امنیتی است که افرادی که در مشهد شعار‌های ساختارشکنانه می‌دادند، چند متر بالا از محل درگیری‌ها، پول خود را به صورت نقدی دریافت می‌کردند. همچنین صدای ضبط شده‌ای وجود دارد  که فردی برای مدیریت صحنه اغتشاشات شماره کارت ارازل و اوباش و نیروهای خود را دریافت می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در خصوص قانون‌مند کردن رمزارز‌ها در مجلس، اظهار کرد: مجلس ده‌ها طرح دوفوریتی دارد که هیئت رئیسه باید تشخیص دهد کدام طرح زودتر مورد بررسی و رای قرار گیرد. مدت‌ها قبل، طرح مربوط به رمزارز‌ها از دستور کار مجلس خارج شد و مورد توجه واقع نگرفت. به نظر می‌رسد مسئولین باید تدبیر اساسی برای این موضوع بیاندیشند. با توجه به اتفاقات اخیر، دولت می‌تواند لایحه خوبی تهیه و به مجلس تقدیم کند تا مجلس با فوریت آن را مورد بررسی قرار دهد.

وی در پایان تاکید کرد: اتفاقاتی که طی یکماه اخیر در کشور افتاد، شکاف‌های امنیتی را به خوبی نشان داد. پس از این اتفاقات، باید مسائل اجتماعی، امنیتی و اقتصادی کشور به روزرسانی شود و با دقت بیشتر دشمن و واقعیت‌هایی که در کشور وجود دارد را رصد و مشکلات را برطرف کنیم.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: