bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: یکی از ماموریت‌های دولت به بنده این است که با روسیه و کشور‌های اوراسیا درباره مناطق آزاد مشترک اقدام ویژه و عملیاتی انجام شود.

به گزارش بازارنیوز به نقل از اکونا پرس.
به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی به نقل از فرینا، «حجت الله عبدالملکی» در دیدار با «سرگئی میلوشکین» مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان روسیه و «الک ساو چنک‌و» نائب رییس دومای روسیه بر تشکیل اتحادیه مشترک مناطق آزاد با کشور‌های حاشیه دریای خزر تاکید کردند.

آقای عبدالملکی در خصوص ایجاد منطقه آزاد مشترک با کشور روسیه گفت: در نظر داریم منطقه آزاد مشترکی بین همه کشور‌های حاشیه دریای خزر تشکیل دهیم تا این منطقه مشترک محلی برای حضور فعالین اقتصادی برای همه کشور‌ها شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی بر تسهیل روند تشریفات گمرکی در مناطق آزاد دوکشور تاکید کرد و افزود: آمادگی خود را برای توافقات اولیه جهت تسهیل فرآیند گمرکی در مناطق آزاد دو کشور اعلام می‌کنیم و از سرمایه گذاران روسی که علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه‌های نفت، گاز و انرژی در مناطق آزاد ایران هستند استقبال می‌کنیم.

آقای عبدالملکی بر تشکیل کارگروه‌های تخصصی بین دو کشور تاکید کرد و افزود: دولت ایران اراده قطعی دارد تا در حوزه ترانزیت امن ترین، سریع‌ترین و به صرفه‌ترین مسیر را برای روسیه و سایر کشور‌های فراهم کند و ماموریت ما در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد این است که زمینه‌های لازم را فراهم کنیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: