bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس اقتصادی با اشاره به صفوف ایجاد شده در بازار ارز، اظهار کرد: اکثر افراد حاضر در بازار ارز خریدار واقعی نیستند، بلکه با دریافتی مبلغی اندک، ارز سهمیه‌ای خود را دریافت و سپس آن را تحویل افراد سودجویی می‌دهند که از نوسانات نرخ ارز منفعت خود را تامین می‌کنند.  

دود آتش اغتشاشات بر چشم بازار ارز/ تقاضای فعلی در بازار، واقعی نیست

گروه بانک و بیمه بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «احمد مجتهد» کارشناس اقتصادی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون التهابات اخیر بازار ارز اظهار کرد: بروز برخی مسائل سیاسی و اقتصادی، نقش مهمی را در زمینه جهت‌دهی انتظارات و فعالیت‌های اقتصادی مردم ایفا می‌کنند. ناآرامی‌های اخیر کشور به عنوان یک واقعه سیاسی مهم، تاکنون تاثیرات منفی را بر روند بازار ارز به وجود آورده است.


این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: زمانی که شرایط سیاسی کشور در ثبات باشد، تقاضا برای ارز در حالت تعادل قرار می‌گیرد، اما اگر این فرایند برعکس باشد، مردم برای حفظ ارزش سرمایه، نقدینگی خود را تبدیل به ارز‌های خارجی و یا دیگر کالا‌های گران‌بها می‌کنند.


وی همچنین درباره تاثیر مباحث اقتصادی بر التهابات بازار ارز توضیح داد: چالش همه دولت‌ها در مورد کسری بودجه، تورم و در نتیجه خلق پول، همیشه باعث دامن زدن به تقاضای ارز شده است. در کنار این موارد، کاهش ارزش پول ملی را می‌توان به عنوان یک عامل بلند مدت در تحریک تقاضای ارز و به دنبال آن التهاب بازار توصیف کرد.


مجتهد همچنین درباره صفوف ایجاد شده در مقابله صرافی‌ها گفت: تجمعات بازار ارز، متشکل از افرادی است که با ذهنیت ادامه جهش قیمت دلار، با انجام معامله کوتاه مدت، به دنبال کسب سود مقطعی خود از این نوسانات هستند. یقینا با آرام شدن اوضاع، شرایط هیجانی حاکم بر بازار ارز نیز فروکش خواهد کرد. 


این کارشناس اقتصادی در پایان تاکید کرد: اکثر افراد حاضر در بازار ارز خریدار واقعی ارز نیستند، بلکه با دریافتی مبلغی اندک، ارز سهمیه‌ای خود را دریافت و سپس آن را تحویل افراد سود جویی می‌دهند که از نوسانات نرخ ارز منفعت خود را تامین می‌کنند. 


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: