bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
سنندج – زارعی کوشا؛ استاندار کردستان از اجرایی شدن مراحل احداث و ساخت ۱۸ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این استان تا دی ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش بازارنیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن برای خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد و محروم پیش بینی شده است، گفت: به دلیل جلوگیری از وارد آمدن فشار و تحمیل هزینه بیشتر به متقاضیان لازم است از هرگونه تاخیری در اجرای این طرح پیشگیری شود و این مهمترین رسالت مسئولان و متولیان این حوزه است.

وی با بیان اینکه هم اکنون استان کردستان از شرایط رکود و عدم سرعت در اجرای طرح نهضت ملی فاصله گرفته و کار‌ها با سرعت قابل قبولی در دست انجام و اقدام است، گفت: هم اکنون ۸ هزار نفر در استان واریز وجه انجام داده‌اند که عملیات اجرایی برای ۶ هزار واحد در دست انجام است و امیدواریم با تکمیل فرایند‌ها تا اوایل دی ماه شاهد آغاز عملیات اجرایی برای ۱۸ هزار واحد مسکونی در سطح استان باشیم.

زارعی کوشا مهمترین چالش استان در ساخت مسکن را تامین زمین کافی برای متقاضیان دانست و اظهار کرد: مجموعه‌ای از ادارات دولتی و مراکز آموزش عالی زمین‌های فریز شده و بلا استفاده‌ای در اختیار دارند که باید هر چه سریعتر این زمین‌ها برای استفاده در طرح نهضت ملی مسکن واگذار شوند.

استاندار کردستان بر ضرورت نگاه همه جانبه به مسائل در استان تاکید کرد و گفت: مسائل و نیازمندی‌های بخش‌های مختلف استان باید به صورت همسان و متوازن دیده شوند و هیچ بخشی نباید قربانی بخش دیگری شود.

وی به وجود ۷۰ هکتار از اراضی در اختیار مراکز آموزش عالی در سنندج اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه کردستان و علوم پزشکی جزو مراکز پویا و در رتبه‌های برتر کشوری و بین المللی قرار دارند و ما موطف هستیم نیاز آنان به زمین را برای طرح‌های توسعه‌ای و زیر ساختی مد نظر قرار دهیم.

وی افزود: یک تیم مشاوره‌ای نیاز‌های واقعی این دانشگاه‌ها به زمین را برای سال‌های آینده احصاء و مابقی اراضی مازاد را برای استفاده در طرح نهضت ملی مسکن مشخص کند.

زارعی کوشا در ادامه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور و استان را بستری برای پویایی اقتصاد و افزایش اشتغال ارزیابی کرد و گفت: مسکن و شهرسازی استان باید به نحوی تدبیر کند که همه سازندگان و پیمانکاران توانمند از این طرح و مزایای آن بهره‌مند شوند و کار‌ها صرفا به چند سازنده و شرکت منحصر نشود.

استاندار کردستان در پایان خواستار حل و فصل و تعین تکلیف واحد‌های به جامانده از طرح مسکن مهر تا پایان سال و همکاری همه بانک‌ها در پرداخت و تامین مالی تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن به متقاصیان شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: