bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه کارآفرینی گفت: کانون‌های استانی و ملی کارآفرینی و اشتغال آفرینی با همراهی دولت و بخش خصوصی به صورت ویژه ایجاد می‌شود.

به گزارش بازارنیوز به نقل از بازار، سید صولت مرتضوی در نشست صمیمانه با ۴۰ کارآفرین برتر استانی و ملی که روز گذشته جمعه بیستم آبان در محل این وزارتخانه برگزارشد، افزود: تقویت بخش خصوصی و مردمی سازی اقتصاد، راهبرد ویژه دولت براساس دیدگاه‌های رئیس جمهور و سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جغرافیای سیاسی جمهوری اسلامی ایران و موقعیت استراتژیک آن را بستری مهم برای توسعه و افزایش بهره وری توصیف کرد.

وی با بیان اینکه موفقیت‌ها و میزان بهره وری امروز ما متناسب با استعداد‌ها و ظرفیت‌های موجود نیست، گفت: حل دغدغه‌های کارآفرینان در رفع موانع جهش تولید در کنار ارائه بسته‌های تشویقی با استفاده از مصوبه کارآفرینان پیشرو راهگشا و اثربخش است.

مرتضوی گفت: تقویت اقتصاد معدن، توسعه اکتشافات، استخراج و فرآوری یکی از ظرفیت‌های مغفول کشور و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است که می‌تواند ارزآوری و اشتغال آفرینی قابل توجهی به همراه داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم جهاد سازندگی درعرصه کارآفرینی و تولید تاکید و اظهارکرد: دخالت دولت‌ها در تولید و اقتصاد، مانعی جدی در مسیر توسعه است.

وی گفت: دولت باید مشوق، سیاستگذار و ناظر بر کارآفرینی باشد و بخش خصوصی را برای راهبری خط مقدم اقتصاد مقاومتی و اشتغال آفرینی تقویت کند.

مرتضوی با تاکید دوباره بر اینکه دولت به دنبال بنگاه داری نیست، افزود: وظیفه اصلی ما حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است و در راستای تحقق آن کارآفرینان برتر کشور را مشاورین امین خود می‌دانیم.

وزیر کار گفت: اشتغال و اقتصاد پویا مهمترین درخواست مردم از حاکمیت است و دشمن با سوءاستفاده از این مطالبه به حق مردم، زمینه آشوب و کاهش سرمایه اجتماعی را در کشور دنبال می‌کند.

وی توجه به آموزش و مشاوره به کسب و کار‌های جوان را بسیار مهم دانست و اظهارکرد: نشست با کارآفرینان برتر به صورت مستمر و هدفمند و با هدف اطلاع از موانع تولید و اشتغال آفرینی در کشور دنبال می‌شود.

مرتضوی گفت: مهم‌ترین موارد مطرح شده در این نشست به عنوان نظام مسائل پیش روی تولید، کارآفرینی و اشتغال آفرینی کشور به صورت دسته بندی شده تقدیم رئیس جمهور نیز خواهد شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: