bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
شاخص کل بورس چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در نهایت با افزایش ۶۶۲۱ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۳۵۶ واحد آرام گرفت. خبر‌های بورس امروز شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ را بخوانید.

به گزارش بازارنیوز به نقل از نبض بورس؛ خبر‌های بورس امروز شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱:

خبر‌های مهم بورس امروز شنبه:
۱- هیأت مدیره شرکت معدنی و صنعتی چاردرملو افزایش سرمایه ۱۴۲ درصدی این شرکت از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته را به تصویب رساند.
۲- قیمت هیچ حامل انرژی در سال ١٤٠١ افزایش ندارد | در بودجه ١٤٠٢ نیز این مسئله دیده نشده است
۳- فروش اوراق تبعی سبد سهام یا همان اوراق طرح بیمه پرتفوی سهام سازمان بورس (کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان) از شنبه ۲۱ آبان در نماد «سهام‌یار» آغاز و تا روز شنبه ۲۸ آبان ماه ادامه خواهد داشت.
۴- هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالای بورس کالا با انتشار اوراق سلف موازی استاندارد خودروی وانت کارا به ارزش ۲۰۰۰ میلیارد تومان از سوی گروه بهمن (خبهمن) موافقت کرد.
۵- صالح آبادی، رئیس بانک مرکزی: نرخ سود بین بانکی اکنون به یک ثباتی رسیده است و نوسان زیادی ندارد و کمتر از ۲۱ درصد تصویب شده است.
۶- به دنبال کاهش ۰.۱ درصدی نرخ بهره بین بانکی در هفته گذشته، این روند با کاهش ۰.۰۲ درصدی در هفته جاری ادامه یافته و نرخ بهره بین بانکی به ۲۰.۸۶ درصد رسید.
۷- صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی ارزش آفرین صندوق بازنشستگی کشوری بازارگردانی سهام شرکت‌های شیر پاستوریزه پگاه گیلان (غگیلا) و شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا) را به مدت ۵ سال از یک شنبه مورخه ۱۴۰۱.۰۸.۲۲ به روش مبتنی بر حراج با دامنه مظنه ۴% آغاز خواهد کرد.
۸- تعداد ۲۰۰ میلیون سهم (۵%) شرکت دارویی آرایشی بهداشتی کیمیاتک به قیمت پایه ۹.۵۰۰ ریال در بازار دوم بورس اوراق بهادار توسط شرکت گروه مدیریت صنعت خرده فروشی کوروش در روز شنبه ۱۴۰۱.۰۸.۲۸ به صورت یکجا و نقد به عرضه خواهد شد.
۹- وزیر نفت در نشست با مدیران شرکت‌های پتروشیمی احتمال کاهش قیمت سوخت و خوراک پتروشیمی را منتفی اعلام کرد و مطابق تعرفه فعلی یعنی سقف ۵۰۰۰ تومان برای خوراک و ۲۰۰۰ هزار تومان برای سوخت حفظ خواهد شد.
۱۰- کاهش ارزش افزوده گمرکی مواد اولیه دارویی از ۹ به ۱ درصد

صف‌های خرید و فروش در پیش گشایش
تعداد نماد‌های در صف خرید: ۱۰۰ نماد | ارزش صف‌های خرید: ۴۵۳ میلیارد تومان

تعداد نماد‌های در صف فروش: ۴۱ نماد | ارزش صف‌های فروش: ۱۸۳ میلیارد تومان

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: