bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
تفاهم‌نامه همکاری راهبری بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم سه‌شنبه، ۲۸ تیرماه سال جاری امضا شد و توسعه میدان‌های گازی کیش و پارس شمالی، فشارافزایی میدان پارس جنوبی، توسعه ۶ میدان نفتی، سوآپ گاز و فرآورده، تکمیل طرح‌های ال‌ان‌جی، احداث خطوط لوله صادرات گاز و دیگر همکاری‌های علمی و فناورانه در دستور کار قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در تمام قرارداد‌های نفتی و گازی با پیمانکاران، قرارداد محرمانگی نیز امضا می‌شود و طرفین مقید هستند که از افشای اطلاعات اجتناب کنند.

محسن خجسته مهر با اشاره به اینکه وضعیت میزان اعتبار تزریق شده به پروژه‌های نفت و گاز ایران از سوی روسیه به ایلنا، گفته است: روسیه اعتباراتی تزریق کرده و پروژه‌ها بعضا تا ۳۷ درصد پیشرفت دارند.

وی با اعلام اینکه تیم فنی شرکت روس در تهران مستقر شده است تاکید کرد: در نوامبر سال جاری تیم راهبری پروژه‌های مربوطه جهت ادامه مذاکرات فنی، مخزنی و زمین شناسی به تهران خواهند آمد.

اما آنچه در مورد قرارداد و حضور شرکت‌های خارجی در میادین نفت و گازی ایران همواره نگران‌کننده و بحث‌برانگیز بوده، موضوع افشای اطلاعات مخازن به خصوص میادین مشترک به کشور همجوار و همسایه بوده است. کما اینکه در مورد قرارداد فاز ۱۱ پارس جنوبی با توتال نیز مباحثی از این قبیل مطرح شد.

اکنون با توجه حضور شرکت روسی گازپروم در اجرای پروژه‌های ۶ میدان نفتی و ۲ میدان گازی این سوال مطرح است که برنامه ایران برای رفع نگرانی بابت عدم درز اطلاعات مخازن چیست؟

محسن خجسته‌مهر در این خصوص اظهار داشت: در تمام قرارداد‌های نفتی و گازی با پیمانکاران قرارداد محرمانگی امضا می‌شود و طرفین مقید هستند که از افشای اطلاعات اجتناب کنند.

وی تاکید کرد: برای تمامی طرح‌های توسعه چه شرکت‌های داخلی و چه خارجی این موضوع لحاظ خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: در مورد همه شرکت‌ها و چه خارجی و چه داخلی قرارداد محرمانگی مطرح است، بنابراین در قرارداد با روسیه نیز به طور قطع هیچ اطلاعاتی به بیرون درز نخواهد کرد.



/ایلنا

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: