bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
رئیس کانون صرافان با اعلام اینکه افزایش قیمت ارز طی سه روز گذشته متوقف شده، خبر داد: بالای ۸۰ درصد خریداران رزرو کننده ارز از صراف‌ها از حضور و خرید ارز امتناع ورزیده اند.

به گزارش بازارنیوز به نقل از همشهری آنلاین، کامران سلطانی زاده، درباره وضعیت بازار ارز و علت گرانی اخیر قیمت دلار، اظهار کرد: نرخ دلار با توجه به شاخه‌های اقتصادی و روند استاندارد تورم رسمی کشور برروی یک نمودار مشخص قابل پیش بینی است؛ در روز‌های اخیر نیز شاهد افزایش تقاضا بوده ایم که بخش عمده آن جو روانی است که در یک سطح متوقف شده است.

وی با بیان اینکه روند افزایشی قیمت ارز در چند روز اخیر متوقف شده است، تصریح کرد: شاهد عدم افزایش قیمت ارز در چند روز اخیر بوده ایم.

سلطانی زاده گفت: بخش از تقاضا برای حفظ ارزش پول ملی با توجه به جو روانی کاهش ارزش ریال بوده که مشخصاً در چند روز گذشته با افزایش عرضه متوقف شده است.

به گفته رییس کانون صرافان، بازار توافقی نیز با توجه به ارایه خدمت توسط صرافی‌ها به صادرکنندگان با سرعت در حال رفع نیاز ارزی بازار است. عملا به هر مقدار ارز در صرافی‌ها برای خرید هموطنان موجود بوده و در چند روز گذشته شاهد عدم تمایل خرید بسیاری از خریداران ارز از صرافی‌ها بوده ایم بدین صورت که بالای ۸۰ درصد خریداران رزرو کننده ارز از صراف‌ها از حضور و خرید ارز امتناع ورزیده اند.

وی افزود: همین نکته نشان دهنده افزایش عرضه و کاهش تمایل به خرید که برآیند آن توقف افزایش نرخ و کاهش قیمت بر اثر افزایش عرضه خواهد بود.

سلطانی زاده گفت: اقدام درست بانک مرکزی در تمدید مجوز‌های صرافان سراسر کشور بدون در نظر گرفتن محدودیت تطبیق سرمابه و بازگشت عرضه کنندگان رسمی ارز و خدمت رسانی صرافی‌ها در روز‌های اخیر موجب تقویت سیستم عرضه رسمی ارز در سراسر کشور شده است.

وی گفت: در سه روز گذشته افزایش نرخ ارز متوقف شد و حدود دو هزار تومان کاهش داشته است.

وی درباره ورود نیروی انتظامی به بازار گفت: جلوگیری از فعالیت فعالان غیر مجاز همواره کمک به جلوگیری از سفته بازی است، البته نکته اساسی این است که این اقدام موقتی بوده و باید سازوکار‌های رسمی جهت رفع نیاز‌های ارزی عموم جامعه ایجاد شود و همه نیاز‌های استاندارد ارزی جامعه در فضای رسمی قابل برطرف شدن باشد، زیرا این نیاز‌ها همواره راه دستیابی خود را به ارز پیدا نموده و بهتر است به فضای رسمی سوق داده شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: