bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
فرماندار دیلم گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر مهر ماه سال گذشته رئیس جمهور به استان بوشهر برای تکمیل پروژه نیمه تمام جاده گناوه – گوره به دیلم ابلاغ شد.

ناصر کشاورزی افزود: پروژه جاده گناوه – گوره دیلم که به گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد ختم می‌شود به علت نبود اعتبار چندین سال نیمه تمام، متوقف شده بود که برای فعال شدن و تکمیل آن در سفر رئیس جمهور مطرح و جزو مصوبات قرار گرفت.
وی اظهارداشت: اعتبار یادشده پس از ابلاغ به استانداری بوشهر به فرمانداری این شهرستان اعلام شد.
فرماندار دیلم گفت: این پروژه نقش مهم و راهبردی در برقراری ارتباط ایمن، راحت و کوتاه مدت بین سه استان بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان، کاهش تلفات و تصادفات جاده ای، توسعه و رونق روستا‌های در مسیر، کاهش بار ترافیکی دارد.

وی از پیگیری و تلاش استاندار بوشهر و نماینده حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی در اختصاص و ابلاغیه این بودجه قدردانی کرد.
جاده گناوه به دیلم به گچساران راهی قدیمی و شریانی در جنوب کشور به طول حدود ۱۱۸ کیلومتر است که ۶۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان بوشهر و ۵۳ کیلومتر دیگر آن در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
در این پروژه، تعریض و بهسازی جاده‌های ارتباطی گچساران، باباکلان به بی بی حکیمه به گناوه در قالب هشت قطعه شامل پنج قطعه از جاده دوگنبدان تا روستای بی بی حکیمه و سه قطعه نیز در حوزه استان بوشهر اجرا می‌شود.

عملیات اجرایی این طرح از اواخر بهمن ماه سال ۱۳۹۵ آغاز شد و براساس برنامه ریزی قرار بود این پروژه در مدت زمان سه سال اجرا و بهره برداری شود که به بنا به دلایلی از جمله کمبود بودجه، ۶ سال است که نیمه تمام رها شده است.

در ۱۲ اسفند پارسال، استاندار بوشهر برای برطرف کردن مشکلات این پروژه نشستی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار کرد و توافقاتی برای سرعت گرفتن اجرای این طرح انجام گرفت.

قرارگرفتن تلمبه خانه نفت گوره و چند راهه بزرگ نفت خام صادراتی ایران در نزدیکی بندر گناوه و عبور لوله‌های نفتی چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر و استفاده روزانه کارکنان بهره‌برداری شرکت نفت این مسیر را به یکی از محور‌های پرتردد منطقه تبدیل کرده است.
استاندارد نبودن جاده کنونی، ترافیک سنگین، وجود خطوط لوله در کناره‌های جاده، عرض بسیار کم و پیچ‌های خطرناک و دره‌های عمیق موجب شده که هر ساله آمار بالایی از سوانح رانندگی بویژه در تعطیلات نوروز در این محور رخ دهد.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر و در همسایگی استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد واقع است.


/ ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: