bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس کانون صرافان از کاهش تقاضا در بازار ارز در پی اقدامات موثر بانک مرکزی خبر داد.

گروه بانک و بیمه بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ کامران سلطان‌زاده، رئیس کانون صرافان ایرانیان، در گفتگو با بازارنیوز پیرامون التهابات اخیر ارزی در کشور، اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر، عوامل روانی موجب به هم‌ریختگی بازار شد. هیجانات کاذبی که در پی برخی اخبار سیاسی به بازار منتقل شد، تقاضا را به صورت مقطعی و غیرواقعی بالا برد و قیمت ارز هم طی این اتفاقات افزایش یافت.

وی تاکید کرد: اتفاق اقتصادی و یا تحریم مهمی در کشور رخ نداده که بخواهد نرخ ارز به یکباره تا ۳۷ هزار تومان رشد کند؛ لذا رفتار‌های هیجانی بیشترین تاثیر را در افزایش نرخ ارز روز‌های اخیر داشته است.

سلطان‌زاده در خصوص وضعیت فعلی بازار اظهار کرد: اکنون بازار ارز با کاهش تقاضا مواجه است و با توجه به مدیریت خوب بانک مرکزی طی روز‌های اخیر، سمت عرضه هم تقویت یافته است که موجب شده قیمت ارز‌ها با کاهش مواجه شود.

وی افزود: بازگشایی معاملات صرافی‌ها در بخش ارز توافقی یکی از مهمترین اقدامات خوب بانک مرکزی بود که توانست در روند کاهش نرخ ارز بسیار کمک کننده باشد.

گفتنی است؛ پس از رشد قیمت ارز طی هفته‌های گذشته، روند کاهشی آن با توجه به اقدامات بانک مرکزی از جمله افزایش عرضه به بازار آزاد و سایر روش‌های میدریت بازار ارز، آغاز شده است. همچنین شب گذشته علی صالح‌آبادی برای چندمین بار از آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی خبر داد.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: